ÅKE OCH SIGNE ANETORNS STIPENDIEFOND

I ett gåvobrev från Åke och Signe Anetorn 1985-03-25 gäller följande villkor: Gåvan skall användas för utgivande av premier och/eller stipendier till barn och ungdomar i gamla Gillberga församling.

I ett gåvobrev från Åke och Signe Anetorn 1985-03-25 gäller följande villkor:

Du som är 15-20 år, bor i Gillberga församling och vill gå en utbildning, åka på läger, köpa ett musikinstrument eller kanske idrottsutrustning– här finns en möjlighet att söka stipendium.

1985 skänkte Åke och Signe Anetorn en gåva till Gillberga församling. I gåvobrevet stod: Gåvan skall användas för utgivande av premier och /eller stipendier till barn och ungdomar i gamla Gillberga församling.

Tack vare denna gåva kan Gillberga församling ge ett bidrag till tio unga som vill lära något nytt eller utvecklas inom ett ämne eller en sysselsättning som intresserar dem.

Vill du söka detta stipendium?

Så här gör du

Fyll i ett digitalt ansökningsformuläret och skriv där några rader om vad du vill göra.

Ansökningsperiod: 15-30 april. Skicka alltså in din ansökan senast den 30 april!

Stipendiet delas ut vid en gudstjänst i Gillberga kyrka, söndagen den 26 maj, kl. 16.00.

Har du frågor, kontakta gärna Bo Hellmark, telefon 072-281 86 22.

Välkommen med din ansökan!

Johan Hedlund
Kyrkoherde Svenska kyrkan i Eskilstuna

Fyll i nedanstående uppgifter och beskriv utförligt ändamål/syfte med Din ansökan.