Hjärta upphängda på tråd med klädnypor

Samtalshjälp

Ibland kan livet vara tungt. Då kan det vara bra att ha någon att prata med, för att prata hjälper. Bromölla pastorat erbjuder samtalsstöd för alla. Här kan du prata med en professionell medmänniska med tystnadsplikt - för stöd och vägledning. Ingen fråga är för stor eller för liten.

Alla kan boka samtal, oavsett ålder, livssituation eller religion. Samtalen kan handla om precis vad som helst. Du bestämmer. Relationer, tankar om livet i stort och smått, tro och religion, funderingar om framtid, identitet, sorg med mera. Vi finns här för dig oavsett om du känner dig deppig, ensam, orolig eller kanske glad och kär. Ibland räcker det med ett samtal, ibland behövs flera samtal under en längre period.

Vi som arbetar här har tystnadsplikt och för inga journaler. Samtalen är kostnadsfria. Så fungerar tystnadsplikten i Svenska kyrkan.

Boka samtal

Här kan du fylla i dina uppgifter och hur du vill bli kontaktad.

Relaterad information

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Suicide Zero

Följer du denna länken till Suicide Zero finns en bra samlad bild av vilken hjälp som finns att få vid akut psykiskt dåligt mående, oavsett om du letar efter hjälp åt dig själv eller en närstående.

Kyrkans SOS

På kyrkanssos.se finns samtalsjourer för alla. Regnbågslinjen riktar sig specifikt till dig inom HBTQI-spektrat och för dig mellan 12 och 25 år finns Nätvandrarchatten, tre kvällar i veckan.

Mind.se

På Mind.se hittar du chattarna livslinjen och självmordslinjen. Du kan också ringa Självmordslinjen, föräldralinjen och äldrelinjen eller diskutera och ta del av andras berättelser om livet i Minds forum.