Foto: Amanda Gasser

Nya kantorn har ordet

Sofia presenterar sig

Hej! Sofia Falk heter jag och är nya kantorn här i Svenska kyrkan i Berlin. Jag flyttade precis hit från Borås där jag bott de senaste 18 åren och - med några avbrott - jobbat som kantor i Brämhults församling. (I själ och hjärta är jag dock östgöte med rötter i Kisaskogarna). Mina erfarenheter av SKUT har jag från två sommarvikariat och nyligen ett år i Paris där jag jobbade som församlingsassistent.
Som kantor gillar jag särskilt att undervisa barn i orgel, fira gudstjänst, leda yngre och äldre i kör och få med mig människor att så att de känner sig delaktiga i församlingen. På fritiden gillar jag att sy kläder, cykla och umgås med människor, och hoppas kunna göra allt detta här i Berlin med. Har också en förkärlek för att åka tåg ut i Europa. Sommaren spenderades i Sverige och äntligen fick jag tillfälle att fjällvandra i Jämtland. Så vackra vidder och fjäll! Dopp i kalla fjällsjöar blev det med!

Nu ser jag fram emot att få lära känna er alla och hitta flera nya spel- och sångkompisar att musicera med. Förutom orgel och piano spelar jag flöjt.
Vi ses!
Sofia

Vill du gå med i någon av församlingens körer som ju leds av Sofia? Läs mer här.

Spelar du något instrument? Vi välkomnar instrumentalister till att spela i någon av våra mässor! sofia.falk@svenskakyrkan.se