Foto: Kristina Strand Larsson/IKON

Digital gudstjänst Billdals kyrka 7/3

Välkommen att ta del av en inspelad digital gudstjänst från Billdals kyrka tredje söndagen i fastan. Theresia Båvenby präst, Karin Bengmark musiker. Sänds på hemsidan söndag 7 mars 10.00.

Gudstjänsten sänds här söndag 7 mars 10.00.

KOLLEKT

Söndagens kollekt går till Act Svenska kyrkan.

Just nu pågår Act Svenska kyrkans Fasteaktion. Tillsammans genom bön och handling får vi bidra till att lindra de skadliga konsekvenserna av coronapandemin runtom i världen.

Isolering, arbetslöshet och ökad fattigdom har lett till att våld mot kvinnor och flickor eskalerat. Fler väljer att gifta bort sina döttrar för att klara familjens uppehälle, trots att de bara är barn. Därför är det livsavgörande att sprida kunskap om flickors rätt till sina egna kroppar och sina egna val i livet. Genom kyrkor och organisationer som finns närvarande i extra utsatta områden, kan vårt stöd nå fram och rädda liv.

Alla människor är skapade till Guds avbild och har samma rättigheter. Tillsammans kan vi bygga en rättvisare värld. Tack för att du är en del av detta arbete!

Du kan bidra med kollekt via Billdals kyrkas swishnummer 1236695522
Dagens kollekt är öppen fram till klockan 24.00.

Foto: Jesper Wahltröm/IKON