Sommarmusik!

Lunchmusik, musikgudstjänster och friluftsgudstjänster utgör delar av sommarmusiken. Trio Trinity, estradören Mattias Enn, Duo Dimma, Birgitta Hardefors och Dråm är några av de musikaliska höjdpunkterna under sommaren!

Söndag den 25 juni kl. 19.00 kan du njuta av en musikgudstjänst i Norra Strö kyrka med Trio Trinity.

Onsdag 28 juni kl. 12.00 blir det orgeläventyr för barn i Färlövs kyrka och söndag 2 juli kl 14.00 har vi friluftsgudstjänst i Skärlösa källa med solisterna Susanne & Jörgen Mattisson.

Onsdag 5 juli kl. 19.00 erbjuds musik i sommarkväll i Färlövs kyrka med estradören Mattias Enn och söndag 9 juli kl. 10.00 är det gudstjänst i Färlövs kyrka med Husbandet.

Missa inte musik i sommarkväll i Araslövs kyrka med Duo Dimma onsdag 12 juli kl. 19.00 och friluftsgudstjänsten söndag 16 juli med Husbandet och Birgitta Hardefors.

Fortsätt njuta av musik onsdag 26 juli kl. 12.00 med en orgelkonsert i Önnestads kyrka, där ”Herr Nilssons bästa” framförs.

Söndag 30 juli kl. 19.00 kan du uppleva en musikgudstjänst i Norra Strö kyrka med riksspelmansduon Dråm.

Onsdag 2 augusti kl. 12.00 bjuds det på Lunchmusik i Önnestads församlingshems trädgård med ChimChôren och allsång.

Söndag 6 augusti kl 14.00 har vi friluftsgudstjänst i Övarp Hembygdsgård med bygdens musiker.

Onsdag 9 augusti kl. 19.00, kan du njuta av en konsert med familjen Carling (gratis inträde), och söndag 13 augusti kl. 10.00 avslutas sommarkyrkans musikaliska evenemang med en mässa i Färlövs kyrka där Vox Populi uppträder.

Upptäck kyrkan i appen Kyrkguiden

Med hjälp av Kyrkguiden kan du upptäcka mer än 3 000 kyrkor och platser. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang.

Läs mer om appen