Himmel med tunna moln.

Act Svenska kyrkan

Från och med 5 maj har Svenska kyrkans internationella arbete ett nytt namn.

Svenska kyrkans internationella arbete heter nu Act Svenska kyrkan. Det är den delen av Svenska kyrkan som handlar om internationellt stöd, katastrofhjälp och uppbyggnad. ACT står för att agera.

”Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt och proaktivt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt i katastrofer. Vårt uppdrag går ut på att kämpa för alla människors rätt till ett värdigt liv. Tillsammans gör vi skillnad.”

- Act Svenska kyrkan

Act Svenska kyrkan vill att alla människor ska ha rätt till mer än att överleva - att alla har ska ha rätt till ett värdigt liv. Genom att motverka fattigdom, förtryck och orättvisa, hjälpa till vid katastrofer tex krig, svält, våld och naturkatastrofer kan vi tillsammans skapa en förändring i världen.

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.

Ge en gåva till Act Svenska kyrkan

Vi lever alla under samma himmel. Vi har alla samma rättigheter. Var med i kampen för varje människas rätt till ett värdigt liv. Swisha din gåva till 9001223.

Ryggar på tre personer på en scen. I publiken ser vi flera hundra åskådare.

Engagera dig internationellt

Vill du göra något handfast i kampen för en mer rättvis värld? Här kan du delta i påverkanskampanjer, åka på utbyte, bli ombud, bli Ageravolontär eller engagera dig på något annat sätt i din egen församling.