Du är viktig för oss i Alnö församling!

Svenska kyrkan är en stor sammanslutning av ungefär sju miljoner medlemmar. Hela kyrkans liv, verksamhet och ekonomi bygger på medlemmarnas insatser och engagemang. Utan medlemmar ingen kyrka.

Församling är en av kyrkans minsta och samtidigt mest avgörande beståndsdelar

Som tillhörig Alnö församling kan du, kanske under olika perioder av livet, välja nivå på ditt engagemang i församlingen. Du bidrar med din kompetens, ditt kunnande och med det kanske viktigaste: att vara en del av gemenskapen och dialogen.

Kyrkoavgiften, den solidariska tillhörighetsavgiften, används till vård-och underhåll av våra kyrkor och övriga byggnader men framför allt till all verksamhet som vi har i församlingen.

Välkommen Du också som en del av Alnö församling!

Jag vill bli medlem i Alnö församling Svenska kyrkan. Det gäller både om du vill bli medlem för första gången eller om du tidigare varit medlem och vill bli det igen

När du skickat iväg din anmälan får du en bekräftelse till din e-post.

Du kan också besöka församlingens expeditionen personligen för att lämna anmälan om att bli medlem i Alnö församling Svenska kyrkan.

Besöksadress: Alnö församling, Raholmsvägen 9, 865 31 Alnö. Telefon 060-55 36 50. Öppettider: Måndag, tisdag, torsdag 10-12, 13-15. Onsdag 13-15, fredag 10-12.