Foto: Linda Mickelsson/IKON

Barn och unga

Här kan du upptäcka vad vi gör tillsammans - och hittar du något som intresserar dig är du så välkommen!

Barn och familj

I Svenska kyrkan Alnö finns förutom gudstjänsterna och de kyrkliga handlingarna mycket annan verksamhet. Veckan är full av aktivitet!

Grupperna håller till i Alnö församlingsgård, Raholmsvägen 9, om inget annat meddelas. För anmälningar till all barnverksamhet förutom öppet kyrkis anmäl via formuläret.
Klicka på länken och anmäl via formuläret
 Frågor Anna 060-553664 ,  Erik 060-553663

På Alnö församlings facebooksida kan ni hitta information om speciella verksamhetstillfällen samt öppettider vid lov osv. www.facebook.com/alnoforsamling

Öppet kyrkis

För föräldrar och barn i åldrarna 0-5 år, ingen anämlan krävs. Måndagar och fredagar kl. 09.00-11.30

Babysång

Baby- och barnsång är en stor del i vår verksamhet, den sprider glädje, stimulerar utveckling och ger en bra upplevelse för barnen. För förälder med barn 0-18 mån.

Torsdagar kl. 09.00-11.30

Busungarna

För barn i åk. 1-2, 7-8 år
Torsdagar 13:15-16:30
Här får barnen äta mellanmål, pyssla, leka och vi har små upplevelsestunder tillsammans. MAX 18 barn i gruppen! FULLSATT

Källan  i Källar´n åk 3-4

Tisdagar  13:30-16:30

Ett ställe att vara på efter skolan. Vi träffas en gång i veckan. Vi pratar, bakar, har andakt, spelar spel, upptäcker och upplever nya saker tillsammans. Vi bjuder alltid på mellanmål.

Juniorer

Onsdagar 13:30-16:30

För åldrarna 11-13 år . Vi börjar alltid med en kort samling, för att sedan sätta tänderna i någon aktivitet/händelse sen blir det fika. Sist avslutar vi med en andakt innan vi far hem. Vad vi gör tillsammans är ganska varierat och vi spånar alltid idéer tillsammans.