Lediga jobb

Spontanansökan

Vad roligt att du vill jobba med oss! Du kan alltid lämna en spontanansökan, vi läser dem kontinuerligt och har ambitionen att meddela dig om ledigt jobb som passar dig dyker upp, men vi kan inte lämna individuell återkoppling på spontanansökningar. OBS! Vi har inte möjlighet att ta emot spontanansökningar via post eller e-post, endast via vårt rekryteringsverktyg.

Här kan du göra din spontanansökan

Kom och jobba med oss

När du arbetar hos oss är du en del av en stor helhet. Du har ungefär 22 000 kollegor, från Karesuando i norr till Källstorp i söder, och på många ställen i hela världen. Vårt uppdrag är att berätta om Jesus Kristus i ord och handling.

Hos oss arbetar människor inom många olika yrken. Här finns präster och diakoner, musiker och pedagoger. Men även ekonomer, personalvetare, vaktmästare och kommunikatörer. Vi jobbar i församling eller på annan plats i vår organisation. Alla delar de kristna värderingarna.

Alla behövs i Svenska kyrkans personal

Bli ung ledare på sommarens dagläger

Vi söker unga ledare till både Hemsjös och Färgengårdens dagläger. Ansök senast 14 april. Du är välkommen att ansöka om att vara ung ledare om du ska börja 9:an eller går på gymnasiet. Du kommer också att få ersättning för ditt arbete.

Några personer sitter runt ett bord med böcker och skrivblock.

Utbildning inom Svenska kyrkan

Funderar du på att utbilda dig för att arbeta i Svenska kyrkan? Eller vill du studera vid en folkhögskola med anknytning till Svenska kyrkan?

Lediga jobb på kyrkokansliet i Uppsala och utomlands

På kyrkokansliet jobbar du med frågor som är gemensamma för hela Svenska kyrkan.