Foto: Alex Giacomini /Ikon

Hjälp till i Åkerbo Församling

Det finns mycket du kan göra i din församling - som att baka, hjälpa till i konfirmandgrupp, fotografera under ett evenemang eller vara med i en kör.

Sopplunch

Njut av god mat tillsammans. Här finns information om församlingens soppluncher.

En person i en kyrka håller i en manuell räknare för räkna antalet besökare.

Gudstjänst- och kyrkvärd

Tycker du om gudstjänsten och mässan? Känner du dig hemma i kyrkobyggnaden, eller har du kanske ett varmt minne kring psalmsången? Det finns många anledningar att engagera sig som gudstjänstvärd!

Någon tar en slev soppa ur en kastrull.

Engagera dig!

Kom som du är - för att du saknas när du inte är här, för att du är unik. Här finns många möjligheter. Du kan hjälpa till ideellt i din församling eller ge en gåva. Och du - välkommen som medlem i Svenska kyrkan om du inte redan är det.

Sångare från flera av församlingens körer framförde Händels Messias i Törnevalla kyrka i mars 2013.

Musik och körer

I Åkerbo församling finns flera körer och två musikgrupper. Vilken passar dig?