Närbild på en kaffekopp som hålls mellan två händer, och två samtalande människor i bakgrunden.
Foto: Magnus Aronson, Ikon

Vaxholms församling

Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor, jag skall skänka er vila. Matteus 11:28

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Aktuellt

Musik i vårkväll -Vårsånger av Grieg, Peterson - Berger, Schubert med flera. Fredric Hellgren, sång, Susanne Francett, violin och Lotta Larsson, piano. Söndag 28 april kl. 16 Vaxholms kyrka

Korfönster med Jesus som håller i ett lamm.

Gudstjänster och musik

Gudstjänster i april och maj

Vaxholm gospels körmedlemmar i kyrkan.

Konserter och musikhändelser

"Thank you for the music" Musikgudstjänst med toner av ABBA

Insatser under året gav resultat

Act Svenska kyrkan har under 2023 genomfört katastrofinsatser i 21 länder och långsiktigt utvecklingsarbete i 25 länder. Läs om hur gåvor och engagemang gjort skillnad i kampen för allas rätt till ett värdigt liv!

Filosofiska hörnan-samtal om tro och liv.

När vardagen rusar på och världens oroligheter är många väcks tankarna om livets mening och vår tro. Många har önskat en samtalsgrupp där vi kan filosofera över våra livstankar. Varmt välkommen att delta i ”Filosofiska hörnan”.

Songfulness

Vad händer om man kombinerar andningsövningar, rörelseterapi och meditation med sång och dessutom gör det i kyrkorummet?

Vaxljuset

Vaxljuset är en församlingstidning och delas ut till alla hushåll i Vaxholm. Nästa nummer delas ut i april.

En kvinnlig diakon och en man sitter ner och samtalar.

Samtalsstöd

När livet är svårt kan du höra av dig till Svenska kyrkan och be att få prata med en präst eller en diakon. Det är kostnadsfritt och du behöver inte vara kristen eller medlem i Svenska kyrkan. Vi finns här för dig oavsett ålder och livssituation.

Upptäck kyrkan i appen Kyrkguiden

Med hjälp av Kyrkguiden kan du upptäcka mer än 3 000 kyrkor och platser. I kalendern finns gudstjänster, konserter och andra evenemang.

Läs mer om appen
Stickad vante. Personer handarbetar.

Handarbetscafé på tisdagar

Sticka, virka, brodera! Välkommen på handarbetscafé i gamla brandstationen.

Några personer och en kvinnlig präst sitter på stolar i en ring i en kyrka.

Stöd i sorgen

Det finns ett liv efter döden – också för dig som blir kvar. I kyrkan kan du dela sorgen med någon som lyssnar och förstår.

Bild på kista med rosa blommor och ljus som tänds runt om.

Ett sista farväl

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Faktaruta Vaxholms församling

Vaxholms församling
Besöksadress: Hamngatan 25
Box: 38, 185 21 Vaxholm

Facebook: vaxholms församling
Epostadresser till anställda: förnamn.efternamn@svenskakyrkan.se

Tel expeditionen: 08-541 300 03.
vaxholm.forsamling@svenskakyrkan.se
 Öppet -och telefontid för expeditionen i församlingsgården, Vaxholm: måndag-fredag kl. 10-12 samt måndagar och tisdagar kl.13-14.

Vaxholms kyrka: Kungsgatan 6
Resarö kapell: Överbyvägen 1

Kyrkogårdsförvaltningen
Nya kyrkogården: Eriksövägen
Vaxholm.kyrkogardsforvaltning@svenskakyrkan.se
08 -541 339 46 telefontid  på tisdagar kl. 9.00-15.00

Kyrkorådets ordförande Åsa Klint: 08-541 325 42
Kyrkofullmäktiges ordförande Jan Wester: 070-396 51 86
Förtroendevalda i Vaxholms församling. Klicka på länken.