Suntorps kapell Akvarell av Mikael Wihlstrand
Foto: Mikael Wihlstrand

Värsås pastorat

Varmt välkommen till en god miljö för vila, glädje och gemenskap! Vi firar gudstjänst varje söndag i några av våra kyrkor - välkommen att vara med!

Välkommen på gudstjänst i Värsås pastorat

21/4 Fjärde söndagen i påsktiden

Foto: Kristina Strand Larsson /Ikon

Tema: Vägen till livet

Forsby kyrka, kl. 10.00, Gudstjänst, Magnus Carlsson

Värsås kyrka, kl. 18.00, Ekumenisk Stilla mässa, Magnus Carlsson

Expeditionen

Ordinarie öppettider:
Expeditionen är öppen kl. 10.00-12.00 måndag till fredag.
Telefonen till expeditionen, 0500- 42 50 09, och är bemannad under expeditionstid.

KLOCKRINGNING OCH BÖN FÖR FRED OCH FÖRSONING
Klockringning äger rum måndag- lördag kl 12 i Sventorps, Värsås, Varola och Forsby kyrkor med anledning av kriget i Ukraina. Biskop Åke vädjar till församlingarna i Skara stift att be för det svåra läget.

Foto: Foto: Susanne Carlsson

”Gud, vi ber för situationen i Ukraina. Herre, förbarma dig och låt besinningen komma till dem som har möjlighet att påverka det som nu sker. Var med den Ukrainska befolkningen. Herre, förbarma dig! Gud, jag ber att Europa än mer ska öppna sina gränser för flyktingar också från Ukraina. Herre, förbarma dig! Gud, jag ber att Sverige återigen ska vara en förebild i generositet och öppenhet för fred och trygghet. Herre, förbarma dig! Kristus, förbarma dig! Herre, förbarma dig! I Jesu Kristi, vår Frälsares namn. Amen.”