Foto: Hans Nordström

Värby församling

Värby församling utgör norra halvan av Svedala kommun i sydvästra Skåne. Församlingen är en sammanslagning av de tidigare församlingarna Bara, Bjärshög, Hyby och Skabersjö. Namnet kommer från den gamla orten Värby som låg där det moderna Bara ligger idag. Välkommen till oss och hör gärna av dig om du har tankar och funderingar kring tro, verksamhet, gudstjänster eller annat du hittar eller inte hittar här på hemsidan.

Några ord om söndagens gudstjänst

Inför söndagens gudstjänst

#singwithgod

Lovsångsmässa i Värbygården

Nya Kyrknytt är ute nu!

Kom i brevlådan den i månadsskiftet februari-mars

Dop

...så funkar det!

konfirmand

För dig i åttan (eller äldre!)

barn & föräldrar

Här har vi grupperat verksamheterna som riktar sig till de yngre barnen och deras föräldrar.

ung & tonår

Under den här rubriken har vi samlat all verksamhet som riktar sig till barn och ungdomar i skolåldern och tonåren.

körsidan

Här hittar du alla våra körer och annat som rör körernas verksamhet.

kyrknytt

Kyrknytt är namnet på vårt församlingsblad. Detta delas ut till församlingens alla hushåll fyra gånger om året och återfinns här på hemsidan i en digital och nedladdningsbar version.

öppettider

då du kan besöka pastorsexpeditionen.

kyrkor

I Värby församling finns idag fem kyrkor och en kyrksal i vårt församlingshem. De äldsta har rötter i 1100-talet. Klicka på respektive kyrkonamn i undermenyn för att läsa mer och se bilder.