Lediga tjänster

Välkommen att vara med och jobba för en öppen kyrka i tiden. Här annonseras de lediga tjänster som finns inom Svenska kyrkan Trollhättan.

Vill du läsa mer om Trollhättans församling. Klicka här.

I kyrkans tjänst - att jobba för Svenska kyrkan Trollhättan

Läs mer om hur det är att vara anställd i Svenska kyrkan.

Patos - I kyrkans tjänst, del 7

Prästliv bland countrysångare och studenter. Båda har bokstavligt talat vigt sitt liv åt att förmedla budskapet om Guds kärlek och att finnas där för andra.

Kyrkvärdarna Amanda och Dennis framför altartavlan i Trollhättans kyrka

Patos - I kyrkans tjänst, del 6

Värdarna som får dig att trivas

Biskop Åke Bonnier

Patos - I kyrkans tjänst, del 5

"Att vara biskop får aldrig upplevas som en plikt"

Diakon Louise Sahlin besöker Eva-Britt Zetterblad

Patos - I kyrkans tjänst, del 4

Med mötet och samtalet som hoppets verktyg. Vad döljer sig egentligen bakom ordet diakoni?

Lena Pettersson med telefonen vid örat

Patos - I kyrkans tjänst, del 3

I 15 år har hon varit en del av det administrativa navet för kyrkans omfattande verksamhet i Trollhättans församling.

Anette och Anna pratar med en skolklass i Skogshöjdens kyrka

Patos - I kyrkans tjänst, del 2

Att vara pedagog i Svenska kyrkan innebär ofta en roll med många varierande arbetsuppgifter. Anette Melander och hennes kollegor har ett stort fokus på barn- och ungdomsverksamheten och möter bland annat många konfirmander.

Patos - I kyrkans tjänst, del 1

En kyrka utan levande musik är liksom ingen kyrka. I Trollhättans församling är det de sju kyrkomusikerna som är navet i den musikaliska verksamheten, oavsett om det handlar om enskilda konserter eller psalmsång i samband med gudstjänsten.