De tre kyrkorna. Fr.v. Björlanda, Amhult, Torslanda

Torslanda-Björlanda församling

mellan hav och stad

Kalender

Det pågår mycket i församlingen varje vecka, använd kalender för att hitta det du söker efter eller hitta något du inte visste om :)

Dela lika och rädda liv

Fasteaktionen till ACT Svenska Kyrkan - Vårt internationella arbete. Insamlingen har startar, ge din gåva redan idag.

Livsnära temakväll

Nästa Livsnära temakväll blir den 15 april. En aktuell temakväll där författaren och redaktören för tidskriften Pilgrim, Peter Halldorf, föreläser utifrån sin nya, uppmärksammade bok Guds Israel?

PREP - Verktyg för varaktig kärlek

PREP är en kurs för bättre kommunikation i parrelationen. Kursen ger dig och din partner konkreta verktyg för att lättare klara av ett liv tillsammans. Ny kurs startar 22 april

En grön fullsatt buss.

Församlingsresor

Församlingen gör två härliga resor, en till Borås via råda och en till Tjörn.

Mötesplats

Känslan av gemenskap är viktig, det vi kallar Mötesplats ger dig som är dagledig ett tillfälle till att träffa andra, dela erfarenheter och inspireras. Mötesplatsen finns i Amhult, Björlanda och Torslanda.

Ledig tjänst - Präst 100%

Nya sätt att vara kyrka i vår tid. Vill du bli vår nya präst? Och vara med i vårt sökande efter nya vägar till människor? Och ”bygga kyrka” – genom att bygga relationer? Då vill vi gärna träffa dig!

Dop och vigsel på nationaldagen, den 6 juni, 2024

Dopet är för alla oavsett ålder, kanske blir det livets första fest. Varit nyfiken på dopet själv? Drömt om att gifta er? På nationaldagen den 6 juni öppnar Torslanda kyrka sina vackra, gamla kyrkdörrar för drop-in dop och drop-in vigsel.

Fördjupning och undervisning

Närbild på någon som håller fram några kylskåpsmagneter med ord som tvivel, livet, Gud, dela, tro med flera.

Fördjupning och undervisning

För dig som söker ett sammanhang där du som vuxen kan samtala, få undervisning och reflektera över livsfrågor och det kristna budskapet. Nu i februari startar flera olika samtalsgrupper.

Någon balanserar på en mossig stock i skogen.

På tal om livet

Det finns inga enkla svar på livets alla frågor, men här får du en möjlighet att tillsammans med andra prata om livet. Torsdagar kl 18.45-20.30 i Amhults kyrka

Närbild på två händer som sträcks upp mot himlen.

Lärjungaskolan

Är du mellan 15-19 år och vill du samtala med jämnåriga om kristen tro? Vill du utmana dig själv? Lärjungaskolan är en plats där vi pratar igenom viktiga ämnen inom den kristna tron.

En gammal nyckel ligger på en uppslagen bibel.

Bibelstudium

Kristus är vår korsfäste konung! Med de orden som utgångspunkt läser vi oss igenom Markusevangeliet under läsåret 2023-2024. Vi tar hjälp av Timothy Kellers bok; Korsfäst konung och Johannes Sköldengens bok; En guide till Markusevangeliet.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Boka online

Boka dop online

För att underlätta för er som vill boka dop erbjuder vi möjligheten att boka tid för dop på webben.

Boka bröllop online

För att underlätta för er som vill gifta er erbjuder nu vi möjligheten att boka tid för vigsel på webben.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Information om personuppgiftsincident

Publicerad:

Cyberangrepp mot Svenska kyrkan

Publicerad:

Svenska kyrkans appar

Kyrkguiden leder dig rätt med karta och kalender och appen Kyrkan är Svenska kyrkans app för barn i förskoleåldern.

Församlingsexpeditionen

031-731 90 00

Måndag till fredag, 9.30-12.00

torslanda-bjorlanda.forsamling@svenskakyrkan.se

Besök- och postadress
Torslanda torg 10
423 32 Torslanda

Boka dop eller vigsel on-line

Ansvarig utgivare

Databasens namn: svenskakyrkan.se/torslanda-bjorlanda
Tillhandahålls av: Torslanda-Björlanda församling (252004–3312)
Giltighetstid: 2019-05-24–2029-05-23
Ansvarig utgivare: Ewa Selin

Personuppgiftsbehandling

Torslanda-Björlanda församling välkomnar Dataskyddsförordningen. Respekten för varje människas integritet är en del av vår identitet som kyrka. Vi vill vårda det förtroende som du som medlem eller anställd, förtroendevald och ideell medarbetare ger oss genom att hantera dina personuppgifter på ett tryggt och säkert sätt.