Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Tingsryds Pastorat

Tingsryds pastorat består av 7 församlingar i sydligaste Småland Tingsås, Väckelsång, Almundsryd, Urshult, Linneryd, Älmeboda och Södra Sandsjö. I kyrkans gemenskap lär vi känna Gud och hans kärlek i Jesus Kristus.

Kontakta Tingsryds pastorat

Välkommen att höra av dig till oss som arbetar i Tingsryds pastorat. Här hittar du kontaktuppgifter till alla medarbetare

Ett pastorat sju församlingar

Sju församlingar i Tingsryds pastorat - Välkomna!

Att göra i kyrkan -kom och var med!

Kalender och verksamheter i Tingsryds pastorat

Kyrkogårdsförvaltningen

Tingsryds kyrkogårdsförvaltning ansvarar för kyrkogårdar i Tingsås, Väckelsång, Almundsryd, Urshult, Linneryd, Älmeboda och Södra Sandsjö församling.

EN VECKA FÖR PSYKISK HÄLSA

Vecka :12 -En vecka för psykisk hälsa anordnas av Tingsryds kommun i samarbete med, Tingsryds pastorat och Tingsryds föreningsliv.

Samtal och stöd

Kyrkan vill finnas för människor i både glädje och sorg, när livet flyter på och när det ät tungt.

Gemenskap

Tillsammans kan vi bidra med mer gemenskap

Livets skeden

Information om dop, konfirmation, vigsel och begravning i Tingsryds pastorat.

Lediga tjänster

Du är alltid välkommen med en intresse anmälan!

Information och protokoll till Församlingsråd, Kyrkoråd och Kyrkofullmäktige

Personuppgifter (GDPR)

I Tingsryds pastorat hanterar vi dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen, GDPR.

Månadsblad

Månadsbladet finns nu som nyhetsbrev.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva