Svenska kyrkan Teneriffa

Svenska kyrkan i Los Cristianos är en mötesplats för skandinaver på Teneriffa. Här kan du fira gudstjänst, läsa tidningen, fika, sjunga i kör och vidga vyerna genom föredrag, konserter och pilgrimsvandringar.    Kyrkan och Caféet är öppet sö-fr 10-16. Under vintersäsongen okt-mars gudstjänst varje söndag kl 17 Varmt välkommen!

Gudstjänsterna gör uppehåll

Prästparet Thellbo har åkt hem och vi ser med stor glädje emot att Lotta Svensson börjar som församlingsherde hos oss första oktober.

Välkommen till caféet

Varje vardag serveras dagens husman, klicka för meny. Dessutom har vi bakpotatis, paj, sallad, mackor och hembakat kaffebröd. Öppettider caféet mån-fre 10-16 Lunch serveras 11-15. Vi har alltid vegetariska och glutenfria rätter. Behöver du annan anpassning så ordnar vi det med. Välkommen

Nyheter och händelser i församlingen

Prenumerera via RSS

Sommar

Publicerad:

Nu börjar säsongen gå mot sitt slut. Gudstjänster och annan verksamhet gör paus till oktober. Kaféet är öppet till sista juni förutom 1-15maj. Öppnar åter 9 september.

Här finns våra kontaktuppgifter.

Om något skulle hända

Kyrkan är en aktör vid kris- och katastrofsituationer och har en beredskap att finnas till hands i svåra situationer av både stora och små dimensioner.

Bröllop på Teneriffa

Bröllopstider? Vår trivsamma kyrka intill strand och hav är perfekt för bröllop i det lilla eller mellanstora formatet.

Orgelinsamling

Vi samlar till en ny kyrkorgel! Den vi har nu är gammal och behöver bytas ut. Välkommen att vara med - ge ett bidrag!

Medlem i församlingen

Du vet väl om att du kan bli medlem i församlingen här på Teneriffa?

Kyrkan behöver ditt stöd

Svenska kyrkan på Teneriffa är en egen liten församling . Här kan du läsa mer om hur du kan bidra för att hjälpa oss.

Plats i packningen

Har du bokat resa till Teneriffa och vill stödja kyrkan?

Kontaktuppgifter

Kyrkans besöksadress
Paseo Marítimo 5 ("Strandpromenaden 5").
För taxi: Calle El Coronel 10

Expedition
öppen tisdagar kl. 10:15 – 13:00

Iglesia Sueca
Apdo correos 168
ES-38650 Los Cristianos
ESPANA/SPANIEN

Kyrkan:  +34 646 307 613

Präst: +34 616 684 450

Bank
Bankgiro 5119-7838
Bankkonto Swedbank: 8381-6 914287123-6
Swish 123 609 19 20

GDPR- Ny dataskyddsforordning
Den 25 maj 2018 fick vi en ny Dataskyddsforordning kallad GDPR (General Data Protection Regulation).
Kyrkan följer dessa regler vid ev. behandling av dina personuppgifter.
Läs mer här

I akuta konsulära ärenden kontakta:
Sveriges konsulat på Gran Canaria på telefon +34 928 261 751
Sveriges ambassad i Madrid på telefon+34 917 02 20 00