Västra Frölunda pastorat

Svenska kyrkan i västra Göteborg

Välkommen!

I detta pastorat ingår församlingarna Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborg. Här kan man mötas i helg och vardag, i glädje och sorg.

Söker du information om dop, konfirmation eller kanske vigsel? Önskar du delta i Öppen förskola med ditt barn? Undrar du över söndagens gudstjänst eller kommande konsert? Här finns informationen du söker.

Aktiviteter

Var dag i kyrkor och församlingshem! Lek, samtal, gemenskap och musik - aktiviteter för alla åldrar.

Gudstjänst

Gudstjänsten är kyrkolivets centrum och hela församlingens gåva och ansvar. I kalendern finns information om tid och plats för veckans gudstjänster.

Nyheter - på gång i kyrkan

Konserter, föredrag, vandringar och annat som inte händer var dag.

Aktuellt i våra församlingar

Musik i Älvsborg

Välkomna till vårens musikprogram. Nästa tillfälle är torsdag 21 mars 19.30, PASSIO av Arvo Pärt med Varbergs kammarkör och solister.

Nära dig - en föreläsningsserie

Tema för våren är "Drömmar om framtiden". Nästa föreläsningstillfälle blir 26 mars när Jonas Helgesson är talare. Se hela programmet här.

Fira påsk i kyrkan!

Vi firar segern över döden och kärlekens vinst. Här finns samlad information om gudstjänster, konserter och sammankomster i Näset, Styrsö, Tynnered, Västra Frölunda och Älvsborgs församlingar.

Se hit!

Ekonomiadministratör sökes

Svenska kyrkan i västra Göteborg söker en noggrann och självgående ekonomiadministratör. Är det du? Sök här!

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Bokning av kyrkliga handlingar och vid övriga frågor

Kontakta expeditionen

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Bli medlem

Att bli medlem i Svenska kyrkan innebär att du blir medlem i församlingen där du bor. I Västra Frölunda pastorat ingår fem församlingar. Se här vilken du tillhör!