Foto: Pernilla Ohlson Prangeröd

Händer på lördag!

Händer framöver i pastoratet

Påskspel 2024

Varför firar vi Påsk? Du får följa med på en tidsresa 2000 år tillbaka och följa Jesu senaste tid på jorden, hans lidande, död och uppståndelse. Föreställningen är gratis. Välkomna!

Våra verksamheter

"Diakonen fixar fikat!"

brukar det ibland heta och nu gör han det!

Barn & Ungdom

Sjung, skapa, lek, pyssla och umgås med vänner! Välkommen till en ny termin!

Sjung i kör

Nu har vi startat upp för vårterminen! Här hittar du information om körer i Strömstads pastorat. Sjunger du men saknar kör? Hör av dig till aktuell körledare.

Strömstads pastorats musikskola

Vill du lära dig kompa på piano eller gitarr? Spela annat instrument eller sjunga? Elever i alla åldrar välkomnas och gärna i grupp!

EKG- orkestern har startat upp för terminen!

Vi är ett härligt litet gäng som spelar lite goa låtar från diverse genrer. Vill du också vara med i vår orkester?

Tisdagslunchen

I Strömstads församlingshem bjuds det in till lunchservering på tisdagar. Träffarna inleds med musik från kl. 11.30. Välkomna.

Samtalsstöd & själavård

Behöver du någon att prata med? Att få dela sina tankar med någon kan göra skillnad. Vi finns till för dig om du behöver någon att prata med. Här hittar du kontaktuppgifter till präster och diakon i Strömstads pastorat samt till jourhavande präst.

Personal & Lediga tjänster

Personal i Strömstads Pastorat

Personalen i pastoratet består av ett 30-tal engagerade anställda och dessutom ett antal frivilliga.

Lediga tjänster

Vad roligt att du är nyfiken på att arbeta i Svenska kyrkan. Just nu finns det fem lediga tjänster att söka.

Livets början och livets slut

Redskap för orientering i etiska vägval - Ett brev från Svenska kyrkans biskopar till präster och diakoner

Läs biskopsbrevet

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Länk till pastoratets Facebook
Via denna länk hittar du Strömstads pastorats Facebook-sida.  Där ser du vad som händer i pastoratet.

Länk till pastoratets YouTube  Via denna länk hittar du Strömstads pastorats YouTube kanal, där bland annat söndagsgudstjänster och digitala andakter kan ses.

Pastoratet finns även på Instagram svenskakyrkan_i_stromstad