Stenbrohults församling

Den som missar en mässa - missar en massa. Kom och fira gudstjänst i Stenbrohults vackra kyrka.

Cyberangrepp

Information om personuppgiftsincident med lokala kontaktuppgifter

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Musik

Stenbrohults församling är en sjungande församling! Här ryms ett rikt musikliv, psalmer och liturgisk musik i högmässan, kyrkokörens breda repertoar, barnens glada rörelsesånger och inbjudna gästers sång och musik. "Lovsjung hans namns ära, ge honom ära och pris" Ps 66:2

Dop

- vägen ut ur dödens rike och in i livet, ingången till Kyrkan och början på en bestående gemenskap med Gud

Vigselgudstjänst

Välkommen att fira vigselgudstjänst i Stenbrohults kyrka! För vigsel i Svenska kyrkans ordning krävs giltig hindersprövning samt att minst en av parterna är medlem i Svenska kyrkan.

Barnverksamhet

Jesus sa: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, ty Guds rike tillhör sådana som de." Vi vill låta barnen få chans att upptäcka vem Jesus är! Söndagskola, öppen förskola och Bibeläventyr är några möjligheter.

Närbild på en röd ros. En kyrkogård syns suddigt i bakgrunden.

Kyrkogård

kontakta kyrkvaktmästare vid kyrkogård- och gravvårdsfrågor

Begravning

När en anhörig dör blir allting plötsligt annorlunda, oavsett om döden kommer hastigt eller väntat. Sorgen som kommer känns svår att hantera. Mitt i alltihop ska man dessutom hantera praktiska frågor om begravning och gravsättning.

Träffa präst

-för samtal och/eller bikt

Livets högtider

Dop, konfirmation, vigsel och begravning - stora händelser i livet. De brukar också ibland kallas för ”kyrkliga handlingar”.