Rogberga- Öggestorps församling

Svenska kyrkan i Tenhult

VI FINNS TILL FÖR DIG

Välkommen att fira GUDSTJÄNST i våra kyrkor (För mer information se hemsidans kalender) Vi finns även för SAMTAL, kontakta oss!

Någon knappar på sin mobiltelefon.

KONTAKT

Expeditionen 036 39 06 80 Kyrkoherde Greger Larsson 036 39 06 82 Kyrkogårdsföreståndare Dan Lundstedt 036 39 05 92

En frostig krans med ris och kottar ligger på en grav.

DAGS FÖR BORTTAGNING AV VINTERDEKORATIONER PÅ ALLA GRAVAR

De gravdekorationer ni önskar bevara tas bort av gravägaren senast söndagen den 24 mars, efter det datumet påbörjar vi borttagning av vinterdekorationer på ALLA gravar (kransar, granris, mm).

Enkät om AMOS

Hjälp oss göra AMOS bättre!

BIBELSKOLA MED FOKUS PÅ EVANGELIERNA

Delta i Kyrkans hus eller på Teamslänk

ANTA BIBELLÄSNINGSUTMANINGEN!

Läs ett kapitel varje dag ur de fyra Evangelierna Matteus, Markus, Lukas och Johannes under 89 dagar mellan den 28 februari-22 maj!

DOP

LEDIGA TJÄNSTER

Präst sökes

Läs om söndagen som kommer

Kyrkan har skapat en egen kalender, kyrkoåret. Den handlar bland annat om Jesus liv. Varje söndag och helgdag under kyrkoåret har sitt namn, sitt tema och sina bibeltexter.
Här kan du läsa den kommande söndagens bibeltexter.

Nyfiken på Gud?

Läs om kristen tro

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.