Oxelösunds församling

En mötesplats där Kristus blir känd, trodd och efterföljd.

Vad händer i församlingen framöver? Se månadsbladet för APRIL!

Kontakt

Har du frågor om någon verksamhet? Vill du boka tid för dop eller vigsel (går även att boka online)? Har du frågor om begravning eller olika gravskick? Söker du någon medarbetare?

Kalender

Här kan du se när vi har konserter, gudstjänster och öppen verksamhet. Vill du ha tips om kommande evenemang, följ oss på Facebook eller Instagram.

Våra verksamheter

I både kyrkan och församlingshemmet händer mycket, både dag- och kvällstid. Varmt välkommen att delta!

Boka dop

Vill du boka dop online? Här kan du se alla lediga tider. Vintertid kommer Stjärnholms kyrka att vara kallställd för att spara på uppvärmningskostnaden.

Boka vigsel

Att vigas är att välja varandra, inför oss själva, varandra och hela världen. Här kan du boka online. Vintertid kommer Stjärnholms kyrka att vara kallställd för att spara på uppvärmningskostnaden.

Konfirmation

Nu är anmälan för konfirmandåret 2023/2024 stängd och gruppen har kört igång. Nästa år är det dags för dig som är född 2010. Du kommer att få en inbjudan!

Våra kyrkor och lokaler

I Oxelösunds församling finns två kyrkor, ett kapell och ett församlingshem.

Oxelösunds kyrkogård

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för kyrkogården och begravningsverksamheten för alla som bor i Oxelösund, oavsett livsåskådning eller medlemskap i Svenska kyrkan.

Samtal och stöd

Vi finns för dig. Samtalen kan röra allt, stort som smått. Kanske funderar du på något i din livssituation eller något som rör din tro.

Lediga tjänster

Vi söker en fritidsledare 50 % och en komminister 50 %.

ACT Svenska kyrkan

Hopprepet kallar sig gruppen i Oxelösunds församling som engagerar sig i ACT Svenska kyrkans arbete.

Hjälpkassorna

Att ge en gåva är att ge en annan människa ett hopp, en möjlighet och en framtid.

Suomeksi

Suomeksi Oxelösundin seurakunnassa.

Be en bön för fred

På bönewebben kan du tända ett ljus eller be en digital bön för fred.

Medlem i Svenska kyrkan

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör eller ha gemenskap.

En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.