Foto: Orsa församling

Orsa församling

Orsa Kyrka - Kyrkan mitt i byn! Orsa kyrka håller öppet veckans alla vardagar från kl. 08.00 - 15.00 under helgerna öppet från 09.00 - 15.00 Du är välkommen in och tända ett ljus eller bara sätta dig ner i stilla meditation. Välkommen!

Församlingshemmet

Välkommen till Orsa Församling!

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa saknar sitt dagliga bröd trots att det produceras tillräckligt med mat i världen. Du kan vara med och förändra det.

Ett ljus för fred lyser i Orsa kyrka

Kyrkan är öppen för bön och ljuständning vardagar kl. 8-15 och helger kl. 9-15.

Be en bön, tänd ett ljus

På bönewebben kan du be en bön eller tända ett ljus. Kanske för en närstående eller någon långt bort. Någon frisk eller någon sjuk. För dig själv eller för någon annan.

Person tittar på livesändning från gudstjänst hemifrån soffan.

Digitala gudstjänster och konserter

Om du inte har möjlighet att besöka en gudstjänst eller en konsert kan du delta digitalt. Sök i Svenska kyrkans gemensamma kalender efter något som passar dig – någonstans i landet.

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.