Svenska flaggan och Ukrainska flaggan vajar i varsin flaggstång.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Nässjö pastorat

Vårt mål: att SKAPA, UPPRÄTTHÅLLA & FÖRDJUPA relationer mellan människor och Gud!

Välkommen till Nässjö pastorat och församlingarna
Almesåkra, Barkeryd-Forserum, Bringetofta, Malmbäck, Norra Sandsjö och Nässjö.

PASTORSEXPEDITIONEN
Besöksadress: Mariagården, Norråsagatan 12, Nässjö.
Öppettider: måndag-tisdag, torsdag-fredag klockan 10.00-13.00, samt onsdagar klockan 13.00-16.00.
Telefon: 0380-777 00.

Kalender

Vad händer i Nässjö pastorat? Här, i vår kalender för Svenska kyrkan i Nässjö pastorat, så hittar du såväl gudstjänster som verksamhet av olika slag.

Närbild på en blå vårblomma.

Information och kalender

Välkommen! Du har just "landat" på en av våra websidor för Nässjö pastorat. Här hittar du sånt som är aktuellt just nu.

Anslagstavlan!

Vår digitala anslagstavla - här samlar vi en del av de affischer som ni också hittar på våra vanliga anslagstavlor utanför kyrkor och församlingshem.

Under v.12 börjar vi med vårstädningen på våra kyrkogårdar. Vi ber er som är gravrättsinnehavare att plocka bort lyktor och andra utsmyckningar för att underlätta vårplanteringen.

Delgivning: Gravrättsinnehavare sökes

Nässjö pastorat söker gravrättsinnehavare till gravplatser på kyrkogårdarna i Almesåkra, Barkeryd, Bringetofta, Forserum, Malmbäck, Norra Sandsjö, Annefors och Skogskyrkogården i Nässjö.

Någon spelar kyrkorgel.

Ledig tjänst: Kyrkomusiker 100 %

Vi söker dig som vill jobba som kantor/kyrkomusiker i Nässjö pastorat.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.