Ljunits församling

Den lilla församlingen vid havet med mötesplatser för människor i alla skeden i livet.

VECKA 16 (15 -- 21 april)

KYRKIS med musiklek

Barn tillsammans med vuxen träffas tisdagar 13.30-15.30 i Skårby församlingshem. Ingen föranmälan! Tisdag den 16 april firar vi Nalles födelsedag med fest för alla barn och deras gosedjur. Välkomna!

SOPPLUNCH

Välkommen till Skårby församlingshem den 18 april kl 12.00. Vi bjuder på soppa, kaffe och kaka och en härlig stunds samvaro.

HELGENS GUDSTJÄNST

FJÄRDE SÖNDAGEN I PÅSKTIDEN - söndag den 21 APRIL Högmässa i Skårby kyrka kl 10.30 Tema: "Livets väg" Präst: Natasja Jackson Wallin Musiker: Anna-Maria Hagemann ....................... Dopfest kl 14.00 i Skårby församlingshem för inbjudna dopfamiljer

FRUKOSTFÖRELÄSNING 27 APRIL 2024

"Från klan till stat" med journalist/författare Per Brinkemo Frukost serveras kl 9.00 i Skårby församlingshem därefter tar föreläsningen vid. Förköp av biljetter via pastorsexpeditionen i Skårby. Sista dag 22 april! tfn 0411-672 60 E-post: ljunits.forsamling@svenskakyrkan.se Pris: 100 kr/person.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Vi söker dig som är född 2010 eller tidigare...

INBJUDAN KONFALÄSNING I HÖST/VÅR

Torsdag den 23 maj kl 18.00 inbjuds alla ungdomar med sina vårdnadshavare till en informationskväll i Skårby församlingshem. Vi bjuder på tacos så anmäl dig/er senast fredagen den 17 maj. Glöm inte ange eventuell allergi! Här får ni möjlighet att ställa frågor inför en eventuell anmälan till konfirmandundervisning i höst. Anmälan till Natasja Jackson Wallin Epost: natasja.wallin@svenskakyrkan.se eller ljunits.forsamling@svenskakyrkan.se tfn 073-311 92 88 eller 0411-672 60

Församlingsblad

Här kan du läsa församlingsbladet som ges ut 4 gånger per år.

Visitkort till jourhavande präst på Svenska kyrkan.

Kontaktuppgifter till anställda

Jesus sa: "Jag är med er alla dagar till tidens slut."

Bröllop - Vigsel

Tro, hopp och kärlek, störst av dessa är kärleken. Fira kärleken med vigsel eller välsignelse.

Begravning

Jesus sa: "Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig ska leva, om han än dör."

Kyrkor och kyrkogårdar

Historiskt och fantastiskt, avskalat och grönskande, människomyller och meditation, glädjefyllt och sorgesamt: här finns många av livets nyanser.

Organisation

Precis som dessa kuggar hör varje del i Svenska kyrkans organisation ihop: på riks-, stifts- och församlingsnivå.

Begravningsverksamheten

Svenska kyrkan är på statens uppdrag ansvarig för begravningsverksamheten i Sverige