Foto: Alexander Stubbe Teglbjærg

Ljungby pastorat

Välkommen till gemenskap, tro och hopp i våra åtta församlingar; Ljungby, Ljungby Maria, Angelstad, Annerstad, Torpa, Lidhult, Odensjö och Vrå.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Vårstädning på kyrkogårdarna

Vecka 11 påbörjas vårstädning på kyrkogårdarna i Ljungby, Angelstad, Annerstad, Torpa, Lidhult, Odensjö och Vrå.

Påskens gudstjänster 2024

Välkommen att fira påskens gudstjänster tillsammans i Ljungby pastorats kyrkor.

Andrum i Angelstad våren 2024

Vissa tisdagar ses vi i Sockenstugan i Angelstad för en stunds andrum då vi kan lyssna, ta emot och samtala i all enkelhet. Vi har en programpunkt, sedan är det fika och slutligen en kort andakt.

Annerstads kyrka 200 år

2024 firar Annerstads kyrka 200 år och det uppmärksammas med flera aktiviteter under hela året. Med utgångspunkt från vår historia tar vi sats inför framtiden. Välkommen att fira med oss!

Månadsblad

I Ljungby pastorats församlingar ges varje månad ut ett blad med information om församlingens verksamheter med mera.

Kyrkposten

I detta nummer av Kyrkposten kan du läsa om vart du kan vända dig med livets frågor men också vad som är på gång i din församling under våren.

Kyrkoherden har ordet

Vår kyrkoherde Axel Fors informerar och delger sina tankar.

En vuxen och ett barn står vid strandkanten och tittar ut över vattnet.

Kristen tro

Vill du veta mer om kristen tro? Här kan du läsa om vad Svenska kyrkan står för. Du kan också få näring till dina egna tankar om kristen tro.

Gemenskap och engagemang

Våra mötesplatser och aktiviteter är många för lika och olika människor, för liten och stor – utbudet är stort och du är välkommen att vara delaktig

Livets skeden

Läs om dop, konfirmation, vigsel och begravning i Ljungby pastorat.

Begravningsverksamhet

Ljungby kyrkogårdsförvaltning ansvarar för kyrkogårdarna i Ljungby, Angelstad, Annerstad, Torpa, Lidhult, Odensjö och Vrå.

Ge kollekt med mobilen

Swisha kollekt och betalningar i våra församlingar.

Sociala medier

Vi ska finnas #DärMänniskorFinns Här kan du läsa mera om våra satsningar på sociala medier. Kom gärna förbi. Våra sidor är öppna så det behövs ingen inloggning. Gilla och dela inlägg. Kommentera. Vi finns på nätet för din skull.

GDPR och Ljungby pastorat

Svenska kyrkan är Sveriges största medlemsorganisation och hanterar många personuppgifter. Det är viktigt, av både lagliga och etiska skäl, att Svenska kyrkan och Ljungby pastorat anpassar sig till och följer de krav som dataskyddsförordningen (GDPR) ställer.