Kärna församling

Kärna församling ligger i Linköpings stift, väster om Linköping i Malmslätts samhälle med omnejd. I församlingen finns de tre kyrkorna Kärna, Kaga och Ledberg.

Dop

Välkommen att låta döpa ditt barn eller dig själv. Boka gärna online via Bokningskalendern eller kontakta församlingsexpeditionen.

Välkommen att fira gudstjänst och mässa.

Morgonbön och kvällsmässa

Välkommen på Morgonbön eller Kvällsmässa varje vecka i Kärna kyrka.

"Fråga prästen"

Varannan tisdagskväll (ojämna veckor) svarar vi så gott vi kan på dina frågor om tro, kyrka, Gud och gudstjänst - och allt möjligt...

Tisdagssoppan i Kärna församlingsgård

Mötesplats Kärna

Här hittar du information om våra öppna verksamheter, gruppverksamheter och mötesplatser för samtal och gemenskap.

Kontakt

Här hittar du församlingsexpeditionens telefontider och kontaktuppgifter till all personal.

Musikverksamhet

Från klassisk musik till visa och jazz. Har du ett sångintresse så finns här en kör för dig.

Ledbergs kyrka

På Östgötaslätten hittar du Ledbergs kyrka, ljus och rymlig med plats för 250 personer. Här firar vi ofta musikgudstjänst.

Kärna kyrka

I Malmslätt finner du Kärna kyrka som rymmer 300 personer. I anslutning till kyrkan ligger vår församlingsgård.

Kaga kyrka

Vid Svartåns strand finner du den medeltida kyrkan i Kaga. Kyrkan rymmer 80-85 personer och är en populär kyrka för bröllop.

Öppet Hus

Lek, andakt och sångstund för barn tillsammans med vuxna.

Tisdagssoppa

Sopplunch i Kärna församlingsgård. Pannkakor finns till barnen!

Stick-café

Nyhet! Stick-café, för dig som gillar att sticka och umgås.

Dop

Vigselgudstjänst agenda med ringar och blommor

Välkommen att boka vigseltid i någon av våra vackra kyrkor i Kärna församling.

Vit kista med blommor och ljus

Begravning

Att mista någon som står oss nära gör ont. Vid en begravning tar vi farväl och minns.

Kyrkogårdsförvaltning

Varmt välkommen till kyrkogårdarna i Kärna, Kaga och Ledberg. Kyrkogården är en plats för den sista vilan men även en plats för oss som är kvar.

Kärna församlingsblad

Kärna församlingsblad delas ut av Svenska kyrkan i Kärna församling som oadresserad samhällsinformation till alla hushåll inom församlingen fyra gånger om året.

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.