Musik och sång

Musiken har en central roll hos oss. Vi låter den ta stor plats i våra gudstjänster. Vi kan uppleva så mycket i musiken. Ta emot Guds budskap. Välkommen att dela musiken med oss.

Tycker du om när det svänger eller vill du sitta ner och njuta av orgelmusik? Hos oss hittar du högklassig musik i flera stilar. Välkommen att dela glädjen till musiken med oss. Vi har regelbundet konserter med både våra egna och gästande körer och musiker. Välkommen!

Musikprogram 2024

Vi bjuder på ett brett utbud av musikevenemang med hög konstnärlig kvalitet. Nedan ser ni vårt konsertutbud för våren 2024.

Sjung med oss

Ett rikt konsertliv, körer för alla i en omfattande musikverksamhet. I S:t Johannes församling satsar vi mycket på musiken och körerna sjunger ofta med kompband på våra gudstjänster, vilket gör det extra roligt.

Levande musik med våra orkestrar

I våra gudstjänster och vid flera konserter under året får vi njuta av vacker musik framförd av våra fantastiska orkestrar. Vi har två egna husband och vi har två kontraktsorkestrar; Stockholms Blåsorkester och Stockholms Akademiska orkester som alla bjuder på fantastisk variation och bredd i sin repertoar.

Pray for Europe – Nytt, unikt studiematerial

S:t Johannes församling har arbetat fram ett nytt, unikt konfirmandmaterial ”Pray for Europe”. Materialet består av tre delar som tillsammans bildar en helhet och är ett mycket intressant, aktuellt och användbart koncept för många.

Våra fantastiska körledare

Musiken har en central plats hos oss i S:t Johannes församling och vi låter den ta stor plats i våra gudstjänster. Älskar du att sjunga? Varmt välkommen till oss. Vi har fem otroligt begåvade körpedagoger som med glädje kommer utveckla din sång till nya höjder.

S:t Johannes NYA Kammarkör

S:t Johannes Nya Kammarkör startades hösten 2021 och har sedan dess haft fyra till fem konserter per år samt medverkat i mindre ensembler vid våra gudstjänster.