Jämshögs kyrka

Välkommen till JÄMSHÖGS FÖRSAMLING

”TILLSAMMANS i vänskap med människan, skapelsen och Gud" ---Jämshögs kyrka och Olofströms kyrka är vanligen öppna vardagar 9-15. Välkommen in sitt ner i lugn och ro, tänd ett ljus!

Söndagen 21 april

Varmt välkommen fira Mässa klockan 10.00 med Daniel Stenström i Jämshögs kyrka. Söndagens kollekt går till Kvinno- och tjejjouren i Olofström, swisha till 123 502 4591.

Tisdagen 30 april - Valborg

Kyrklunch och Tisdagsträff Vi grillar, äter lunch, firar Valborg och sjunger in våren! klockan 12.00 - ca 15.00 Olofströms församlingsgård V Ä L K O M M E N OBS ej kyrklunch onsdag 1 maj

Små och Stora TILLSAMMANS med Stor och Liten

APRIL

April månad är här! Välkommen att möta våren TILLSAMMANS med oss! Månadsbladet finns att hämta i våra kyrkor och församlingshem.

Nyhet - "Gud i en kaffekopp"

TILLSAMMANS kommer vi med våra frågor och erfarenheter och låter dessa möta bibelns berättelse. Onsdagar, jämna veckor, klockan 17-18.30, Olofströms församlingsgård. Start 21 februari. Välkomna! Jesper & Daniel

Sinnesromässa

Vi firar sinnesromässa TILLSAMMANS torsdagar i Olofströms kyrka 4/1, 18/1, 1/2, 15/2, 29/2, 14/3, 28/3 Skärtorsdagsmässa, 11/4, 25/4, 9/5, 23/5. Fika finns från 17.30 Sinnesromässa 19.00 Varmt välkomna!

Våra GUDSTJÄNSTER

Här hittar du information om Gudstjänster, veckomässor och kyrkornas öppettider. Länkar till livesändningar.

Kyrknytt - våren 2024

Vårens nummer av Kyrknytt är här! I tidningen kan du läsa om allt som händer hos oss under våren. Varmt välkommen! Saknar du tidningen? Hör av dig till oss så skickar vi ett exemplar.

Klädskåpet TAGE!

Vi har Klädskåpet TAGE (TA och GE) på bottenvåningen i Olofströms församlingsgård. (följ skyltarna som finns i entrén). Här kan du hämta barnkläder och skor, leksaker, vuxenkläder och skor, saker till hemmet mm

Hjärtstartare i Jämshögs församling

Jämshögs församling har hjärtstartare på 3 platser. Hjärtstartarna utanför entrén till Petrusgården, församlingsgården i Jämshög och Olofströms kyrka/församlingsgård är placerad i ett uppvärmt skåp och är tillgängliga dygnet runt för ALLA som kan behöva dem. Den tredje finns i Jämshögs kyrka.

Lilla Affären i Olofströms församlingsgård

Välkommen att handla från Lilla Affären presenter, böcker, småprylar med gott samvete! Lilla Affären finns i entrén till Olofströms församlingsgård, som är öppen vardagar 9-15 och det går bra att betala med swish.

Blekinge kontrakt

Blekinge kontrakt är ett av 12 kontrakt i Lunds stift inom Svenska kyrkan som omfattar alla församlingar och pastorat i Blekinge.

VÅRA  VERKSAMHETER!
Välkommen TILLSAMMANS med oss!

Barn & Familj

Småbarnsrytmik och Små och stora.

Fyra ungdomar står med ryggen mot kameran, vända mot vattnet och vinkar. En av dem håller i en regnbåge på en pinne.

Ungdom

För ungdomar upp till unga vuxna

Någon spelar kyrkorgel.

Körer och musik

Jämshögs kyrkokör, Mix-kören, Lovsångsgruppen, Psalm och sång och Holje drängar

Diakoni - Mötesplatser

Kyrklunch, Bokcafé, Tisdagsträff Olofström, Torsdagsträff Jämshög, Skaprglädje, Besöksgrupp, Enskilda samtal

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser