Hyltebruks pastorat

Jesus sa: "Känn ingen oro. Tro på Gud och tro på mig. I min faders hus finns många rum." Församlingarna i Hyltebruks pastorat vill erbjuda rum för tro och tvivel. Rum där vi kan möta Gud och varandra - rum för hela livet!

Aktuellt just nu:

Här hittar du tider och platser för alla aktiviteter i Hyltebruks pastorat.

Daglig andakt

Här kan du se våra dagliga andakter. Välkommen att be med oss.

Senapskornet

Församlingsbladet Senapskornet skickas ut fyra gånger om året till alla hushåll i Hyltebruks pastorats församlingar. Senapskornet finns också att hämta i våra kyrkor och församlingshem samt på pastorsexpeditionen i Hyltebruk.

Sjung i kör med oss!

Körverksamhet

Musiken är en av Guds gåvor till oss människor. Musiken förmedlar evangeliet i en annan dimension än det talade ordet. Därför är musiken alltid en viktig del av Kyrkans verksamhet.

Barn - och ungdomsgrupper

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

Barn och unga

Genom våra olika barn- och ungdomsverksamheter vill vi hjälpa unga människor att få en trygg grund att bygga sina liv på. Vi vill vara medvandrare i en komplicerad värld. Finnas med som en trygg punkt genom uppväxten, antingen det handlar om att dela med sig av Bibelns spännande berättelser i barngrupperna eller att diskutera livets stora frågor med konfirmanderna. Det ska alltid finnas rum för barn och unga i församlingen.

Livets högtider

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Kontaktuppgifter till Hyltebruks pastorats dataskyddsombud:
Tom Angeling: 0470-77 38 18
tom.angeling@svenskakyrkan.se