Foto: Magnus Aronson_Ikon

Svenska kyrkan i Huddinge

Här finns fyra församlingar: Huddinge, Sankt Mikael, Flemingsberg och Trångsund Skogås församling. Här finns mötesplatser för alla åldrar, gudstjänster, körer, trivselträffar, barngrupper och mycket mer. Välkommen!

Två unga kvinnor sitter vid en putsad vägg.

Lediga jobb

Just nu har vi två lediga tjänster. Trångsund Skogås församling söker en församlingsherde och Flemingsbergs församling söker en sjukhusdiakon.

Närbild på någon som korsar sina fingrar.

Teckenspråk

I Stockholm bor och vistas det människor som använder teckenspråk som sitt första språk. Stockholms stift har därför verksamhet på teckenspråk. Den är placerad i Huddinge församling.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Dop i Huddinge

Kanske är det en ny liten människa som ska döpas eller så väljer du att döpas senare i livet – hur det än är, välkommen till dop i Huddinge!

Ett krucifix i trä och en vas med påskblommor står på ett altare utomhus. Suddiga personer i förgrunden.

Varför firar vi påsk?

Påsken är kyrkans största högtid. Då firar vi att Jesus uppstod och besegrade döden, att ljuset alltid segrar över mörkret. Vill du veta mer om varför vi firar påsk? Här beskriver vi vad påskens dagar betyder.

Bli medlem

Oavsett om du är medlem eller inte är du välkommen till kyrkan! Men som medlem bidrar du till att vi kan stödja människor i Sverige och i världen. Du är också med och tar ansvar för kyrkans framtida utveckling och kamp för kärlek, människovärde och livskvalitet.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Fira påsk i Huddinge församling

Följ påskens drama i Huddinge kyrka under hela påskveckan. Ta del av budskapet att ljuset vinner över mörkret, livet över döden, svek och smärta förlorar mot vänskap och kärlek.

Lunchmusik i Huddinge kyrka

Det är lunchmusik på onsdagar klockan 12.30 i Huddinge kyrka med start 14 februari. Efter konserten är det fika.

Konserter i Huddinge församling

Välkommen att lyssna på stämningsfulla konserter i Huddinge kyrka.

Café Maria i Mariakyrkan

Välkommen till populära Café Maria - en mötesplats för alla! Här serveras lunch på onsdagar, middag på torsdagar, frukost på fredagar och alltid hembakat fika och annat gott.

Samtalsgrupper i Trångsund Skogås församling

Fördjupa din kunskap om Bibeln och kristen tro i en av våra samtalsgrupper

En grupp ungdomar håller om varandra i en ring.

Ledarutbildning i Mariakyrkan Skogås

Ledarutbildning - en bra chans! Är du konfirmerad? Vill du hitta nya kompisar eller kanske fortsätta vara med andra från ditt läger? Lära dig om allt från hur du talar i en mikrofon till hur du leder en lek eller genomför ett drama? Då är ledarutbildningen något för dig!

Påsk 2024 i Vårby och Segeltorp

Påsken är kyrkans största helg. Här är programmet för påsken i Sankt Mikaels församling.

"Det största påskägget" – Sankt Mikaels församlings påskmusikal

Upplev påskberättelsen som musikal – gestaltad av Sankt Mikaels församlings arbetslag!

Musiklunch i Segeltorps kyrka våren 2024

På onsdagar kl 12:00 serveras det konserter med efterföljande sopplunch i Segeltorps kyrka.

Påsk 2024 i Flemingsbergs kyrka

Påsken är kyrkans största helg. Här är programmet för påsken i Flemingsbergs församling.

Service in English – internationell gudstjänst i Flemingsbergs kyrka

Warm welcome to the Evening Service in English on Sundays once a month at 05:00 p.m. Välkommen till kvällsmässa på engelska!

Dans för barn i Flemingsbergs kyrka

Välkommen till dans för barn på torsdagar fr.o.m. 25/4. Vi har två grupper; en för 6–8-åringar och en för 9–12-åringar.

Överenskommelse om samarbete i Huddinge pastorat 2O22-2026.

Efter överläggningar har Arbetarepartiet Socialdemokraterna, Centerpartiet, Vänstern i Svenska kyrkan, Fria Liberaler i Svenska kyrkan och Miljöpartister i Svenska kyrkan de Gröna kommit överens om att samarbeta för att styra och utveckla Svenska kyrkan i Huddinge.

Miljöarbete i Svenska kyrkan i Huddinge

Vi har ett ansvar för skapelsen, vi har bara en jord. Därför måste vi alla tillsammans arbeta för en hållbar framtid. Svenska kyrkan i Huddinge strävar efter att ha ett miljötänk i alla våra verksamheter och har fått miljödiplom.