Foto: Tim Meinhof

Svenska kyrkan i Hamburg

Svenska Gustaf-Adolfskyrkan i Hamburg är en mötesplats för alla som vill känna sig hemma i utlandet. Kyrkobyggnaden är vackert belägen vid Hamburgs hamn. Vi firar gudstjänst och högmässa på söndagar. Ta en fika med nybakade kanelbullar på torsdagar, samtala med vänner eller bara sitta ner en stund.

På gång nu...

Påsk i Gustaf-Adolfskyrkan

Här hittar du gudtjänster, påsklunch och musik i påsktiden

Seniorluncher våren 2024

Svenska kyrkan i Hamburg bjuder åter in sina äldre medlemmar till de populära seniorluncher.

Församlingsliv i Hamburg

Välkommen hem i Svenska Gustaf-Adolfskyrkan i Hamburg!

Vermietung Saal/Hyr våra lokaler

Sie suchen geeignete Räumlichkeiten für Ihre Veranstaltung, barrierefrei und zentral gelegen? Wir bieten den idealen Raum für Hochzeiten, Geburtstage, Firmenfeiern, Tagungen, Seminare, Ausstellungen, Chorauftritte und Konzerte.

Gudstjänster

Vi firar gudstjänst eller mässa söndagar kl. 11

Kors

Kyrkliga handlingar

Gudstjänst/Dop/Konfirmation/Vigsel/Begravning

Många händer

Verksamheter/Musik

Våra grupper, träffar och musik

Adress - Kommunikationer - Krissituation

FRIVILLIGHET

Precis varje hjälp uppskattas lika mycket. Hjälp till med det du själv tycker är rolig!

"EINGANG" lades fritt

Café - Församlingsexpeditionen - Kyrkorummet

Skyddsängel

Olika vägar till stöd till oss

Hur du kan bidra till församlingens finansiering och få förmåner

Johanson Design showroom

Ni som besöker oss i caféet sitter i sköna möbler av det svenska företaget Johanson Design. Showroom och café på samma gång i Svenska Gustaf-Adolfskyrkan i Hamburg. Välkommen in och provsitt ditt nya möbel!

Vårt nyhetsbrev

Få aktuella nyheter av Svenska Gustaf-Adolfsförsamlingen i Hamburg

GDPR - EU´s nya dataskyddslag

Vi vill fortsätta vara i kontakt med dig. Vill du det med? Den nya dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) gäller fr.o.m. den 25 maj 2018.