Foto: Tim Meinhof

Svenska kyrkan i Hamburg

Gustaf-Adolfskyrkan är en mötesplats där du kan känna dig som hemma, fast i utlandet. Välkommen att fira gudstjänst på söndagar. Eller fika på torsdagar, samtala med vänner eller bara vila en stund. Kyrkan finns vid Hamburgs hamn.

Detta händer hösten 2024!

Nacht der Kirchen 21 sept 2024

Under kvällen lördag, den 21/9 står alla kyrkportar i Hamburg vidöppna! Välkommen in i vår kyrksal full av körsång, folkvisor och orgelspel, och välkommen in till caféet där fika, dryck och matiga tilltugg står framdukade. Vi ses under Nacht der Kirchen!

Några tonårstjejer sitter på en hustrappa.

Ungdomsdag! Söndag, 29 sept

Söndagen den 29 september 2024 har vi en heldag där vi gärna vill att DU ska vara med! Inbjudna är svensktalande i Hamburgområdet som är mellan 14 och 18 år.

Sjung med i kören! Terminsstart!

Alla gillar att sjunga! Du också? Då är du hemskt välkommen att komma och sjunga med oss i Svenska kyrkans vuxenkör eller ungdomskör! Höstens många Luciakonserter är årets höjdpunkt för båda körerna

Keramikkurs i oktober

För dig som är sugen på att arbeta med lera, lära dig mer om keramik, samt inte minst skapa vackra föremål, anordnar vi återigen en keramikkurs!

Seniorluncher hösten 2024

Svenska kyrkan i Hamburg bjuder åter in sina äldre medlemmar till de populära seniorluncherna!

Barngruppen

På onsdagar kl. 16:00-18:00 är det barngrupp i kyrkans café. Hit är alla mindre barn och förskolebarn välkomna tillsammans med sina föräldrar eller mor/farföräldrar!

Ung i Hamburg

Oavsett om du precis kommit till Hamburg eller bott här länge, om du är här för några månader eller kanske för alltid (vem vet?!), så är du välkommen på Ung i Hamburg i Svenska kyrkan som länge varit en mötesplats för svensktalande!

Julbasaren/Weihnachtsbasar

Für Ihre Planung! An den beiden Wochenenden VOR dem 1. Advent sind Sie herzlich willkommen zum beliebten Weihnachtsbasar in der Schwedischen Kirche Hamburg am 15.-17. November & 22.-24. November 2024, 12-19 Uhr (Sonntags 12-18 Uhr).

Församlingsliv i Hamburg

Bli medlem

Välkommen hem i Svenska Gustaf-Adolfskyrkan i Hamburg! Vi är en gren ev Svenska kyrkan men står som svensk utlandsförsamling (SKUT) nästan helt på egna ben. Vi välkomnar dig att bli medlem hos oss.

Vermietung Saal/Hyra lokal

Sie suchen geeignete Räumlichkeiten für Ihre Veranstaltung, barrierefrei und zentral gelegen? Wir bieten den idealen Raum für Hochzeiten, Geburtstage, Firmenfeiern, Tagungen, Seminare, Ausstellungen, Chorauftritte und Konzerte.

Vill du besöka Svenska kyrkan i Hamburg med grupp?

Känn dig varmt välkommen! Här följer information inför din bokning hos oss i Hamburg.

Gudstjänster

Vi firar gudstjänst eller mässa söndagar kl. 11

Kors

Kyrkliga handlingar

Gudstjänst/Dop/Konfirmation/Vigsel/Begravning

Ett barn håller upp en sten målad som en regnbåge.

Verksamheter/Musik

Våra grupper, träffar och musik

Hitta hit

Adress - Kommunikationer - Krissituation

FRIVILLIGHET

Precis varje hjälp uppskattas lika mycket. Hjälp till med det du själv tycker är rolig!

"EINGANG" lades fritt

Öppettider

Café - Församlingsexpeditionen - Kyrkorummet

Skyddsängel

Olika vägar till stöd till oss

Hur du kan bidra till församlingens finansiering och få förmåner

Johanson Design showroom

Ni som besöker oss i caféet sitter i sköna möbler av det svenska företaget Johanson Design. Showroom och café på samma gång i Svenska Gustaf-Adolfskyrkan i Hamburg. Välkommen in och provsitt ditt nya möbel!

Vårt nyhetsbrev

Få aktuella nyheter av Svenska Gustaf-Adolfsförsamlingen i Hamburg

GDPR - EU´s nya dataskyddslag

Vi vill fortsätta vara i kontakt med dig. Vill du det med? Den nya dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) gäller fr.o.m. den 25 maj 2018.