Grödinge församling

Grödinge församling ligger tre mil utanför Stockholm och är en del av Strängnäs stift. Den medeltida kyrkan ligger en bit ut på den natursköna landsbygden. Expeditionen och de flesta av våra verksamheter finns i Kyrkans hus i Vårsta.

Verksamheter

Vi erbjuder verksamheter för alla åldrar. Vill du vara med?

Livets skeden

Vi går igenom olika skeden i livet. Här får du reda på mer om dop, konfirmation, bröllop och begravning i Grödinge församling.

Information från kyrkogården

Har du sett en mystisk grön skylt på en grav du besöker? Då ska du höra av dig till expeditionen eller kyrkogårdsföreståndaren. Här får du mer information om vad skylten betyder.

Arket - Församlingsblad

Nu kan du läsa det senaste Arket - Grödinge församlings församlingsblad. Här finns information om vad som händer i församlingen, tider för gudstjänster och annat kul!

Spotify i kyrkan

Sedan 1 mars 2019 får inte längre musik från Spotify spelas på kyrkliga handlingar (dop, bröllop, begravningar och gudstjänster) i kyrkan.

Kontakt och bokningar

I Vårsta ligger Kyrkans hus. Här finns Grödinge församlings expedition.

Kyrkoråd

Kyrkorådet i Grödinge församling består av medlemmar från Grödinge församlings opolitiska lista och Alliansen i Grödinge.

Församlingsinstruktion

Styrverktyg för hur vi arbetar inom församlingen.