Munkedals församling

Vårt gemensamma uppdrag är att främja tron på Gud, ge mod genom hoppet och bygga gemenskap grundad på respekt och nyfikenhet. Den delade bordsgemenskapen är central. Här får relationen till Gud möjlighet att fördjupas och växa. Upptäck en större gemenskap!

Vi bygger om

Tack för ditt tålamod. Vi bygger om på hemsidan för att förbättra din upplevelse. Vi beräknar vara klara 22 mars 2024.

En liten skylt som gått sönder står vid en gravsten.

Vi söker gravrättsinnehavare

Kyrkogårdsförvaltningen söker gravrättsinnehavare och de gravar som saknar gravrättsinnehavare har märkts ut med en skylt.

Vårstädning på kyrkogårdarna

Vi vårstädar på kyrkogårdarna för att ge de kära en fin plats att vila på och för att göra det trevligt för alla som kommer och minns sina älskade.

Begravningsplats med en rad av gravstenar som alla har färgsprakande blommor. Solen skiner.

Föremål hindrar gräsklippning

Föremål som förvaras bakom gravstenar är ett hinder för gästrimning, gräsklippning och häckklippning. Gravrättsinnehavare uppmanas därför att ta med sina föremål hem när de inte används.

Alpha & Samtalsgrupp

Du är inbjuden till samtal om vad som är viktigt på riktigt. Alpha är en rad kurstillfällen som utforskar den kristna tron. Torsdagar 2024 kl. 18.30-21.00, Foss församlingshem

Konfirmand 2024

Konfirmationen är en fortsättning på det du hörde vid dopet (att du är älskad av Gud). Nu har du möjlighet att bekräfta din tro och fortsätta utforska din relation till Gud!

En bebis med keps i barnvagn är på promenad i skogen.

Kyrkis

Välkommen till en varm och välkomnande plats för dig som är hemma med små barn i åldrarna 1-5 år! Måndagar 2024 kl. 09:30- 11:30, Hedekas församlingshem

En liten pojke har en skallra i munnen.

Rytmik med små och stora

Kom och delta i vår bebisrytmik, där ni och era små kan njuta av musik, rörelse och gemenskap! För barn i åldrarna 1 - 3 år i två grupper. Måndagar 2024 kl. 10.00 - 10.30, Foss församlingshem

Barnkör

Går du i åk 1-3 och vill sjunga, tillsammans med andra? En kör för barn som gillar att sjunga och vill sjunga tillsammans med andra! Tisdagar 2024 kl. 16:00 - 16:45, Foss kyrka

Århundradets Orgel-projekt

Foss kyrka ska berikas med en ny orgel. Det tillhör inte vanligheterna att man låter bygga ny orgel, men vi kliver med Foss kyrka in i en ny era av orgelmusik i vår församling.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Om oss

Vårt syfte är att vara en gemensam plats för invånarna i Munkedal, oavsett bakgrund eller övertygelse. Vårt gemensamma uppdrag är att främja tron på Gud, ge mod genom hoppet och bygga gemenskap grundad på respekt och nyfikenhet.

Kontakt/press

På den här sidan och dess undersidor har vi samlat kontaktuppgifter och länkar som kan vara till nytta för dig som söker kontakt. Om du ändå inte hittar rätt, pröva sökfunktionen längst upp till höger!

Det händer i kyrkan

Svenska kyrkan är en levande och öppen kyrka med många mötesplatser. Här hittar du våra mötesplatser med möjlighet till gemenskap, glädje och fördjupning.

En grupp äldre personer är ute och promenerar tillsammans på en cykelväg.

Kyrkor och mötesplatser

I kyrkan finns det plats för hela livet. För frid, gemenskap och där människor möts för att dela glädje och tröst. Kom och upplev gemenskapen med oss!

Hede kyrkogård

Kyrkogård

Har du frågor om begravning, gravskötsel och kyrkogård? Vi ansvarar för begravningsverksamheten i Munkedals Församling och du är varmt välkommen att höra av dig!