Toppbild

Färingsö församling

Gemenskap, öppenhet & närhet - välkommen!

Öppettider på expeditionen i Stenhamra församlingsgård:

Måndag, tisdag & torsdag kl. 10-12 & 13-15.
Herman Palms Plan 4A

OBS! På skärtorsdagen har vi öppet kl. 10-12.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Det händer i påsk

Läs om allt som händer i Färingsö församling i påsk.

Drop in-dop och vigsel

Den 20 april 2024 erbjuder församlingen drop in-dop och vigsel. Det är inga krav på förbokning eller omfattande förberedelser. Kom som ni är.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen och skrattar. En manlig präst håller barnets hand.

Dop

Vill du låta döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en högtid när vi får säga välkommen till jorden och välkommens in i Guds gemenskap. Den som döps blir medlem i Svenska kyrkan och en del av den världsvida kyrkan. Välkommen att boka dop i Färingsö församling!

Vigsel

En kyrklig vigsel är en vacker och symbolrik gudstjänst. I Guds och alla vittnens närvaro lovar brudparet varandra att vårda kärleken och stå vid varandras sida livet ut. Välkommen att boka vigsel i Färingsö församling!

Ljus i kyrka

Begravning

När en familjemedlem, släkting eller vän dör är det viktigt att få ta ett sista farväl. Under begravningsgudstjänsten får anhöriga utrymme att minnas, hedra och ta avsked av den som har lämnat oss. Vi gör det i kärlekens, försoningens, förlåtelsens och evighetshoppets tecken.

Livräddare i fält

Mat är en mänsklig rättighet, ändå går miljoner människor på jorden hungriga. Det är en fråga om fördelning – vi delar inte lika på resurserna.

Någon att prata med

Ibland behöver man någon att prata med. Vi finns här för dig.

Vi tror på alla människors lika värde. Vi gör skillnad.

Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Kyrkan finns här hela livet. Från att välkomna någon in i Guds familj, konfirmera dopet, välsigna kärleken till att finnas som stöd i sorgen efter någon närstående.

Mötesplatser och verksamheter

Här finns möjlighet till utveckling och gemenskap. Kom med och prova!

SwagYngves Rockskola

Vill du lära dig att spela gitarr. Nu finns SwagYngves rockskola för ungdomar från 13 år och uppåt.

Gudstjänst och musik

Gudstjänst handlar om möten mellan dig, Gud och andra människor. Alla är välkomna att vara med: unga och gamla, troende och icke troende. Oftast firar vi gudstjänst på söndagar kl. 11 i någon av våra kyrkor.

Musik i kyrkan

Här kan du se aktuella musikhändelser i Färingsö församling.

Med respekt för din integritet och dina personuppgifter

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt i flera hundra år och det kommer vi fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.