Byarums pastorat

Byarum-Bondstorps och Svenarums församlingar omgärdar "vår lilla stad" Vaggeryd och bildar tillsammans Byarums pastorat.

Närbild på en snödroppe i snön.

Aktuellt i våra församlingar

Här hittar du aktuell information om aktiviteter i våra församlingar.

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva
Ett föräldrapar, en präst och en bebis vid ett dop utomhus på vintern.

Dop

Vill du döpa ditt barn? Eller vill du själv bli döpt? Dopet är en fest för livet och en tradition som är lika fin oavsett om den som döps är ung eller gammal.

En biskop i röd mantel håller händerna knäppta framför ett bord fyllt av kalkar och skålar med oblat.

Lediga tjänster

Byarums pastorat söker medarbetare! Är det du?