Foto: Michal Tomasz Wodrowski

Välkommen till Bjursås församling

Vi finns bara ett telefonsamtal eller mail bort, 023-6692360 / bjursas.forsamling@svenskakyrkan.se Expeditionen har öppet mån, tis, tor och fredag kl 10-12 Gå gärna in på vår Facebooksida för information: Bjursås församling Svenska kyrkan eller Instagram Bjursasforsamling

Information efter cyberangreppet som drabbade Svenska kyrkan
Svenska kyrkan drabbades i november 2023 av ett cyberangrepp. Det mesta fungerar idag som det ska, men det kan dröja ett tag innan all information är uppdaterad här på hemsidan. Läs om personuppgifter som kan ha berörts vid cyberangreppet och hur det kan påverka dig: Mer information hittar du genom att klicka här

Någon slevar upp soppa från en stor kastrull.

Sopplunch i Bjursås församlingshem -Onsdag 27 mars kl 12.00

"Några visor till gitarr" Malte Johansson gästar. Anmälan senast 25/3 till Anna 023-669 23 71

Välkommen till Kafé Gudagott

Tisdagar kl 10-14 och Torsdagar kl 10-16. Hembakat & gemenskap!

En bebis sitter på golvet framför sin mamma och spelar maraccas.

Öppen förskola i Bjursås & Sågmyra

Kl 09.00-12.00. Måndagar och torsdagar i Bjursås församlingshem och tisdagar i Sågmyra församlingssal/kyrka. Välkomna!

Sång & Pyssel

För barn i förskoleklass-åk 3. Måndagar kl 14.00-16.00. Gruppens mål är att låta sång och kreativitet växa fram, barnen kommer medverka i minst en gudstjänst under våren. Anmälan krävs!

AFTER SCHOOL i Bjursås åk 4-6 & Sågmyra åk F-6

Tisdagar kl 14.30-17.00 i Bjursås församlingshem och Onsdagar kl 13.30-15.00 för åk F-3 & kl 14.30-17.00 för åk 4-6 i Sågmyra församlingssal/kyrka. Kom så har vi roligt tillsammans! Vi bjuder på toast, spelar spel, samtalar, pysslar, kan hjälpa till med läxor med mera!

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Tjejgrupp i Sågmyra för åk 4-7

Välkomna till Sågmyra kyrka/församlingssal varannan måndag (udda veckor) kl 18-20. Vi samtalar om livet, sjunger och förbereder inför familjegudstjänster, fikar och gör olika aktiviteter.

Välkommen till Bjursås kyrka!

Kyrka är öppen dagtid alla dagar

Välkommen till Sågmyra kyrka!

Kyrkan är öppen när vi firar Gudstjänster

Bjursås församlingsblad

Här kan du läsa våra församlingsblad. Trevlig läsning!

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet