Bolmsö kyrka

Välkommen till Berga pastorat

Vårt pastorat består av Berga, Bolmsö, Dörarp, Tannåker och Vittaryds församlingar

Med Astrid Lindgren i kyrkan

Söndag den 28 april kl 16 blir det musikgudstjänst i Berga kyrka, "med Astrid Lindgren i kyrkan". Vill du vara med och sjunga i "Astridkören denna spännande eftermiddag? Välkommen med, oavsett ålder.

Berga pastorat

Soppluncher

Varmt välkommen till sopplunch tisdag den 23 april kl 12:00. Bo Sandahl berättar om sina år som prost i Lund.

Barn och ungdom

Här kan du läsa om vår barngrupper

Någon antecknar i en kalender med en röd penna.

Här finner du tider och platser för våra gudstjänster och mötesplatser

Din uppgift

I kyrkan behövs ideella, anställda och förtroendevalda. Du behövs också, med det du kan och den du är! Se en film om att hitta sin väg till Svenska kyrkan och läs mer om det som kan bli din uppgift.

Sommarfest för daglediga

Tisdag den 21 maj är du välkommen till sommarfest på Sommarhemmet Sundet. Arrangeras av Missionsförsamlingen och Svenska kyrkan. Välkommen!

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet
En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Här kan du läsa våra kyrkfönster, månadsblad med mera.

Act, Svenska kyrkan

Här kan du läsa om pågående/kommande insamlingar till Act. Här får du också direktlänkar till Act:s nationella sida.

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.