Barnens påsklandskap i Nottebäcks kyrka
Foto: Agneta Preifors Ståhl

Uppvidinge pastorat

Välkommen till församlingarna Åseda, Nottebäck, Lenhovda-Herråkra och Älghult!

Gröna diakonskjortor hänger på galgar på rad.

Vi söker diakon till Uppvidinge!

Vi behöver en ny diakon! Läs mer nedan!

En person i rutig skjorta spelar kyrkorgel.

Vi söker en ny kantor!

Läs om vad det innebär i länken nedan!

Lenhovda-Herråkra församling

Välkommen till Lenhovda - Herråkra församling!

Nottebäcks församling

Inom Nottebäcks församling finns samhällena Norrhult, Klavreström och Lindshammar, Granhults medeltida träkyrka och Nottebäcks stora 1800-talskyrka.

Åseda församling

Åseda kyrka har funnits på samma plats sedan slutet av 1100-talet. Den är helgad åt S:t Olof och i Åseda har man varje år fortsatt att fira Olsmässan i slutet av juli.

Älghults församling

I ett skogslandskap med sjöar, skog och gårdar, och små samhällen som Älghult, Alstermo och Fröseke ligger Älghults församling i en typisk Smålandsbygd.

En kyrka vid vattnet reflekteras i den stilla vattenytan.

Om Svenska kyrkan

Svenska kyrkan är Sveriges största kristna trossamfund. Här läser du om vad Svenska kyrkan står för och här hittar du fakta och kontaktuppgifter.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Du kan bli medlem i Svenska kyrkans gemenskap oavsett vem du är och om du har varit medlem tidigare eller inte. Här finns en plats för dig som har frågor om tro, livet eller tankar om dig själv, men också för dig som vill engagera dig för en bättre värld.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.