Pilgrimsvandra för klimatet

Hur långt är du beredd att gå för en hållbar planet?

Du kan pilgrimsvandra för klimatet på Gotland, i Sverige och internationellt.

Stenkumla församling pilgrimsvandrar för klimatet

Stenkumla församling bjuder i samarbete med Sensus in till ett antal pilgrimsvandringar för klimatet.
Första fredagen i månaden med start kl 10 under perioden juni-oktober.
Vandringen den 3 september har dock flyttats fram till 10 september.
Mer information hittar du här!

Gör din egen klimatvandring!

Vill du vara del av en internationell rörelse, och samtidigt komma ut på en välgörande vandring? Här hittar du material för att göra din promenad till en egen pilgrimsvandring för klimatet. Materialet är framtagen för grupper, men du kan enkelt välja de bitar som funkar för din enskilda vandring. Du kan nyttja en av våra markerade leder för din vandring, eller hitta en egen stig i ditt närområde.

Pilgrim's Walk for Future

Hur långt är du beredd att gå för en hållbar planet? Följ med på hela eller delar av den stora internationella pilgrimsvandringen som går ända från pilgrimsstaden Vadstena till klimatmötet COP26 i Glasgow.
Pilgrim's Walk for Future startar den 18 juli vid klosterkyrkan i Vadstena och beräknas vara framme i Glasgow lagom till klimattoppmötet COP26 i början av november.
Mer information hittar du här!