Foto: Orgelkids NL

Orgelklubben

För barn som vill lära sig om musik, instrument och förbereda sig för instrumentalundervisning i orgel och piano.

Vi bygger orglar, träffar organister, åker på orgelsafari, ser orgelfilmer i vår biosalong, spelar orgel och sjunger.

Plats: Älvsborgs kyrka
Tider: Tisdagar kl 15.15-16.30 (terminsstart 14 sep, avslutning 7 dec)
Orgelklubben leds av Jon Liinason och gästas av Hans Davidsson
Avgift: 300 kr per termin
Varmt välkommen!

Anmälan skickas till: camille.bloche@svenskakyrkan.se

I orgelklubben erbjuds olika aktiviteter som ger kunskap i orgel- och klaverspel, deltagarna får bygga en orgel och lära känna/pröva på olika typer av orglar och klaver-instrument, se inspirerande orgelfilmer i vår biograf med världens mest spännande organister, orglar och orgelbyggare – och så blir det lekfull undervisning i grundläggande musikteori.

Ett övergripande syfte med musikskolan är att väcka intresse för musicerande och för orgelns värld av fascinerande klanger och mekaniska system och samtidigt ge deltagarna möjlighet att pröva på klaverspel. Genom att delta i orgelklubben förbereder man sig för detta och kan få en plats i instrumentalundervisning på musikskolans väntelista.

Vi hoppas att orgelklubben ska passa för dem som vill lära sig om musik, instrument och förbereda sig för instrumentalundervisning i orgel och piano.

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.