Foto: Jerome Clarysse/Pixabay

Musikskola i Älvsborgs församling

Undervisning erbjuds i sång, piano, cembalo, klavikord och orgel. Anmälan öppnar 1/5 och stänger 15/5 2023.

KLAVER- OCH SÅNGUNDERVISNING

Undervisning erbjuds i sång, piano, cembalo, klavikord och orgel. Undervisningen bygger på klassisk tradition och kyrkomusik och ska kunna ge grund för fortsatta studier. Notläsning och musikteori ingår. Alla som deltar i piano och orgelundervisning erbjuds möjlighet att delta i sång och körer. Undervisning ges i grupper och enskilt.

Eleverna förväntas öva hemma och kunna komma två gånger i veckan för undervisning, främst onsdagar och torsdagar. De som vill fördjupa sig i orgelspel har tillgång till Musikrummet för att öva där minst en gång i veckan.

Målgrupp:

I första hand riktar sig musikskolans verksamhet till barn som har fyllt 8 år och ungdom, men även äldre och mer avancerade som vill fördjupa sig i kyrkomusik är välkomna.

Yngre barn eller barn som vill pröva på innan de går in i musikskolans verksamhet är välkomna att delta i orgelklubben.

Lärare:

Undervisningen ges av erfarna och välutbildade lärare: Catarina Eckerdal, Ulrika Davidsson, Hans Davidsson, Camille Bloche och Ana Benedičič.

Terminsavgift:

1000 kr/termin (begränsat antal stipendier kan sökas).

Anmälan inför hösten 2023:

Anmälan öppnar 1/5 och stänger 15/5.

camille.bloche@svenskakyrkan.se - klaverundervisning catarina.eckerdal@svenskakyrkan.se - sångundervisning

Terminsstart hösten 2023:

Välkomna till Älvsborgs församlings musikskola v 36!

Catarina Eckerdal, Camille Bloche och Hans Davidsson, kyrkomusiker i Älvsborgs församling

Orgelklubben

För barn som vill lära sig om musik, instrument och förbereda sig för instrumentalundervisning i orgel och piano.

Musikskolan i media

Artikel från Kyrkans tidning våren 2019 om musikskolan i Älvsborgs församling

Från artikel i Kyrkans tidning 2019 - klicka på bilden för att se hela artikeln.

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.