Nyheter & kampanjer

Nyhet Publicerad Ändrad

Information om nyheter och kampanjer från Svenska kyrkan nationellt, internationellt och bloggar med nyhetsflöden att följa på webben.

World Council of Churches

The World Council of Churches är en global gemenskap mellan kyrkor som bekänner Jesus Kristus som Herre, som Gud och frälsare enligt skrifterna. Sidan hanterar flera språk. It seeks to advance towards this unity, as Jesus prayed for his followers, "so that the world may believe." (John 17:21)

Till aktuell sida för World Council of Churches

Kyrkomötet - livesändningar

Kyrkomötet med en vit play-knapp.

Livesändning från kyrkomötet

Här kan du se sändningen från kyrkomötets session 2 2021. Sändningen börjar på måndag 22 november kl. 09.00. Du kan också se tidigare sändningar här.

Open doors - World Watch List 2020

Open doors arbetar för förföljda kristna i världen. Du kan följa arbetet och bidra på det sätt som du kan genom förböner, gåvor och annat engagemang för kristna syskon i världen. Situationen är akut för många kristna och din hjälp behövs genom att sprida saklig information. Ladda t.ex. ner rapporten om flyktingprojektet 2017 här: https://www.open-doors.se/flyktingprojektet

Open doors - World Watch List 2020