Foto: Ikon/Stina Löfgren

Leva vidare-grupp

Stöd i sorgen när du förlorat någon nära.

Många som mist en nära anhörig upplever att den svåraste tiden
kommer efter begravningen. Saknaden och ensamheten blir påtaglig och sorgen kommer och går. Vi reagerar alla olika på sorg, men de flesta av oss känner ett
behov att dela den med någon.

I Svenska kyrkan i Valbo-Hedesunda pastorat finns en Leva vidare-grupp för dig som förlorat din livskamrat.
I Leva vidare-gruppen kan vi dela sorgen och allt den rymmer. Det kan hjälpa oss vidare. Allt som sägs i gruppen stannar där.

Vi träffas i anslutning till soppluncherna på Mikaelsgården. För den som önskar delta på lunchen så serveras den från 11.30

Anmälan sker till pastorsexpeditionen, telefon 026-19 73 19,
Eller via mail: anna-lena.hyson@svenskakyrkan.se

Grupper startas löpande.

Hälsningar från Anna-Lena Hyson, diakon
och samtalsledare och Karin Larsdotter, präst.

Bildtext till illustrationen:
Kom ihåg sorgen
Vi kan skriva upp i almanackan när det gått tre, sex eller tolv månader sedan personen dog för att sedan höra av oss då. När omvärlden går vidare är det lätt att tro att sorgen gått över, men många upplever det snarare tvärtom, att sorgen bara blir värre. Speciellt när ingen annan verkar minnas eller bry sig längre. Sorg kan inte botas, men genom att dela den kan den göras mer uthärdlig.
Se ”Första hjälpen vid sorg”