Foto: Illustration: Josefine Lind

Var med om Barnens kyrka våren 2024

Nyhet Ändrad

Kom och delta i Barnens kyrka. Vårterminen 2024 ses vi fyra fredagar kl 10.00 då högkoret i domkyrkan fylls av sångglädje, rörelse, berättande och bön för de yngsta.

Nu hälsar vi alla barn i 0-6-årsåldern välkomna med sina föräldrar till Barnens kyrka i Uppsala domkyrka igen. Som vanligt blir det sånger, musik, böner och säkert också något överraskande och spännande längst framme i högkoret. Välkommen in genom regnbågsporten - vårens datum är 2 februari, 8 mars, 12 april och 17 maj. Alltid kl 10.00 med möjlighet att äta pannkakor i Katedralkaféet efteråt.

Barnens kyrka

Det är medarbetare från de öppna förskolorna i Svenska kyrkan Uppsala som gemensamt bjuder in till Barnens kyrka. Här finns en möjlighet för hemmavarande föräldrar att träffa varandra och ge sina barn en spännande, vacker och särskild upplevelse mitt i katedralen.
Vi som leder Barnens kyrka är präster, pedagoger och musiker. Vi har skapat en enkel gudstjänst med fokus på sångglädje, musik och rörelse, med olika teman och ett upplägg som känns igen från andra familjegudstjänster i Uppsalas kyrkor.

Här nedan kan du se och höra en presentation av Barnens kyrka från 2023 samt se ett filmat Barnens kyrka-inslag från 2021.

Praktiskt inför ditt besök i Uppsala domkyrka

Inför ditt besök

Välkommen till Uppsala domkyrka. Här hittar du den information du behöver inför ditt besök i Uppsala domkyrka.