Foto: Henrik Viberg

Välkommen till barnloppis i Sankt Pers kyrka

Nyhet

Behöver ditt barn en ny jacka? Nya stövlar? En mer praktisk vagn? Välkommen till klädförsäljningen lördag 27 april kl 10-14 i Sankt Pers kyrka vid Kvarntorget.

På vår barnloppis kan du köpa barnkläder i storlekarna 44–170+,barnskor, leksaker, spel, barnböcker och bebisgrejer. Vi säljer varor från 120–150 säljare och drygt 100 volontärer är med och organiserar loppisen så allt är i gott skick, kategoriserat och sorterat efter storlek. Vi säljer även barncyklar och barnvagnar!

Du betalar i kassorna på vägen ut med Swish eller kontanter (men inte kort). 30% av försäljningen av vårens loppis går till Act Svenska kyrkans katastrofinsatser i 21 länder, bland annat Gaza, Ukraina och Afrikas horn. Läs mer om katastrofinsatserna.

Att tänka på

- Kom i god tid, det brukar vara lång kö vid öppning.
- Vill du fynda i lugn och ro eller har med dig barn rekommenderar vi starkt att du kommer efter kl. 12. Det finns alltid många fynd kvar!
- Barnvagn kan tyvärr inte tas med inomhus men kan parkeras på innergården.

Barnloppisen arrangeras av Uppsalaföräldrar genom en ideell förening och ett hundratal volontärer. Föreningen är knuten till Svenska kyrkan Uppsala, Domkyrkoförsamlingen, och skänker 30% av försäljningen till välgörande ändamål lokalt i Uppsala och internationellt. Övriga intäkter går till säljarna. Vi arrangerar en vårloppis och en höstloppis varje år.

Vill du veta mer? Läs vidare på facebook.