"Två deciliter" En duo – dragspel och gitarr.
Fredrik Petrini, gitarr
Lars-åke Gustafsson, dragspel och accordeon
Tisdag 7 juli kl 18 i Eds kyrka.
Om Erik Petrini och Lars-Åke Gustafsson
Fredrik Petrini är född och uppväxt i Karlstad. Efter att ha sparat månadspengen tillräckligt länge kunde han vid 12 års ålder köpa en elgitarr, och på den vägen var det. Efter musiklinjen på gymnasiet bar det av till Stockholm för klassiska gitarrstudier på kungliga musikhögskolan 1992-1996. Fredrik har sedan examen arbetat som gitarrist, gitarrpedagog och körsångare.
Lars-åke Gustafsson kommer från Långshyttan, mitt i dragspelsbältet i södra Dalarna. Efter att har spelat dragspel i några år utvecklades intresset till att omfatta även accordeon. På detta instrument påbörjade han studier på Kungliga musikhögskolan 1990 och tog sin examen 1995. Sedan dess arbetar han som musiker, pedagog och lite annat i kulturbranschen.