Vi söker kyrkogårdsarbetare för säsongen 2019!

Nyhet Publicerad

Inom Tysslinge församlingen finns tre kyrkor med kyrkogårdar och flera församlingshem.

Som kyrkogårdsarbetare i Tysslinge kommer du att arbeta på våra kyrkogårdar med alla där förekommande arbetsuppgifter som skötsel och plantering av blommor, gräsklippning, ogräsrensning, gravgrävning mm samt skötsel av våra övriga fastigheter. I tjänsten ingår även tjänstgöring vid gudstjänster, s.k. inre tjänst.

Anställningen är visstid ca 5 månader från 1 april eller enligt överenskommelse.

Grönyteutbildning är meriterande och B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi förutsätter att du tillhör Svenska kyrkan.

Ansökan senast 15 mars 2019 skickas till Tysslinge församling, Skolgatan 12, 719 30 Vintrosa eller per epost till tysslinge.forsamling@svenskakyrkan.se

Har du frågor om tjänsten kontakta kyrkogårds- och fastighetsansvarige Hans Oskar Eriksson, vardagar kl.7-16 på tel 070-590 88 60.