Vill du vara med och skriva en kokbok?

Vi vill ha ditt recept och din berättelse!

Församlingen ska sätta ihop en kokbok som kommer ut under 2022 till förmån för Svenska kyrkans internationella arbete. Och vi vill ha just ditt recept med tillhörande historia!

Till varje maträtt ska det finnas en historia som berättar för läsaren varför du bidrar med just denna historia och maträtt. Det kan röra sig om en förrätt, varmrätt eller dessert – en stor festmiddag eller något du avnjuter hemma själv!
Påminner maträtten om minnen från någon eller något? Smakar maträtten av en speciell händelse eller tid? Betydde din farmor eller person som gav dig receptet något extra som gör att du vill dela med dig?

Gör så här!
• Skriv ned receptet
• Namnge receptet
• Beskriv hur du tillagar receptet
• Skriv ned din berättelse om varför du delar med dig av receptet hur det berört dig och ditt liv.
• Dina kontaktuppgifter (kommer ej publiceras i boken)

Inlämning av recept är fortfarande öppet. Skicka in så snart som möjligt.

• Via mejl: patrik.ingemansson@svenskakyrkan.se
• Via post: Turinge-Taxinge församling, Allévägen 1, 15532 Nykvarn

Redaktionen kommer sammanställa receptet/berättelsen och kan komma att redaktionellt ändra dessa. Du kommer få möjlighet att se och godkänna ditt uppslag innan publicering. Du bidrar med din maträtt och berättelse utan betalning och kan inte begära ersättning för recept eller historia från församlingen. Vid ditt godkännande av ditt uppslag äger församlingen rättigheten till denna och du är medveten om att överskottet från försäljningen av boken kommer gå till Svenska kyrkans internationella arbete (ACT Svenska kyrkan).