Fair trade butiken i Kyrkans hus
Foto: Victoria Almén

Fair Trade Shop

Finns i Kyrkans hus, Drottninggatan 42.

Från och med vecka 5 är det nya öppettider i Fair Trade shop:

• Tisdagar 10 - 14
  • Onsdagar 10 - 18
  • Torsdagar 10 - 14
  • Fredagar 10 - 14

I Svenska kyrkans butik finns det det bland annat Fairtrademärkt kaffe, te, kakao, spännande kryddor, chokladkakor, juice, socker, snacks/godis och honung. Dessutom har vi leksaker, hantverk, presenter, smycken, inredning, tvålar och handdukar.

Väljer du Fairtrademärkt skapar du möjligheter till förändring. Du bidrar till att odlare och anställda, med egen kraft, kan förbättra sina arbets- och levnadsvillkor. För vägen ut ur fattigdom är en hållbar handel, som leder till ekonomisk, social och miljömässig utveckling.

Barnarbete tillåts inte hos Fairtrade producenter och det är en handel som baseras på respekt för mänskliga rättigheter och omtanke om miljön.

Det börjar med Fairtrade!

Följ oss på Facebook för tips på bra och fina produkter i vårt sortiment!

I bildspelet nedan kan man se bilder från vår gamla butik och exempel på produkter i vårt sortiment.